چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
اجرای طرح کانون مدرسه برای ۶ هزار کودک زنجانی

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: طرح کانون مدرسه برای ۶ هزار کودک پایه اول تا ششم تحت پوشش در هفت مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برای ۲۳ مدرسه اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: طرح ملی «کانون مدرسه» در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح کانون مدرسه طرحی مشترک ما بین وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری است که در سطح ملی منعقد شده است و این طرح از پاییز ۱۴۰۲ در مراکز با حضور دانش‌آموزان مدارس تحت پوشش در حال اجراست.

عیسی‌خانی گفت: در این طرح دانش‌آموزان به صورت رایگان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی نظیر قصه‌گویی، کتابخوانی، نمایش فیلم، کاردستی، نقاشی، سفالگری، کارگاه‌های نوشتن خلاق و … استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مطالبه صریح و روشن مقام معظم رهبری در خصوص توجه کافی به موضوع پرورش در مدارس، همچنین تاکید ایشان مبنی بر لزوم پرداختن به روش‌ها و قالب‌های جدید در این حوزه افزود: بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با طراحی برنامه‌های هدفمند و هم‌سو با دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین و سند برنامه درسی ملی) تلاش دارد به عنوان بازوی توانمند پرورشی در کنار مدارس به ایفای نقش و مسئولیت سازمانی و اجتماعی خویش بپردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان هدف از اجرای این طرح را نقش‌آفرینی موثر کانون در ارتقاء سطح برنامه‌های پرورشیِ مدارس و توانمندسازی دانش آموزان مبتنی بر ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حول ۵ محور ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی عنوان کرد و گفت: این طرح به دو شیوه اجرا می‌شود.

عیسی‌خانی افزود: شیوه اول کانون یاران است که اعضا فعال با هماهنگی مدیران و مربیان پرورشی برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی (جشنواره ها، مسابقات، پویش‌ها و…) کانون را به اطلاع سایر دانش‌آموزان می‌رسانند تا آنها بر اساس توانمندی و علاقه خود شرکت کنند.

وی تصریح کرد: شیوه دوم حضور دانش‌آموزان مدارس در کانون در قالب اردو است که برنامه‌های متنوعی توسط مربیان برایشان اجرا می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اضافه کرد: طرح کانون مدرسه برای ۶ هزار کودک (پایه اول تا ششم) تحت پوشش در ۷ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برای ۲۳ مدرسه اجرا می‌شود.

عیسی خانی از آمادگی کانون استان برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری و ادبی برای کودکان شهری و روستایی در مناطق مختلف خبر داد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند با ثبت نام فرزندان خود در مراکز کانون از خدمات و فعالیت‌های فرهنگی کتاب محور استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط