پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات حکمت کدامند؟

انتشارات حکمت، با عناوین جدیدی در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس دین و اندیشه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات حکمت در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، سه کتاب در حوزۀ مطالعات اسلامی منتشر کرده است. کتاب «پیشگامان کهن تصوف» تألیف ریشارد گراملیش با ترجمه شیرین شادفر در دو جلد، از جملۀ این عناوین جدید است. کتاب جدید دیگر از این انتشارات که در نمایشگاه امسال عرضه شده، کتابی از مجموعۀ مطالعات اسلامی با عنوان «انگارۀ بت‌پرستی و پیدایش اسلام» تألیف جرالد هاوتینگ با ترجمه اعظم پویا است. از این مجموعه، کتاب «تکوین تفسیر در سده‌های نخست اسلام» اثر هربرت برگ با ترجمه زهره زنجانچی نیکو و کتاب «بازاندیشی سنت در تفکر اسلامی دوره مدرن» اثر دنیل براون با ترجمه حسن رضایی هفتادر نیز در سال جدید در نمایشگاه عرضه شده است.

از پرفروش‌ترین کتاب‌های این نشر در نمایشگاه امسال هم کتاب «قرآن در بافت تاریخی آن» و «راهنمایی به پدیدارشناسی دین» اشاره کرد.

حوزۀ مطالعات ادیان شرقی این انتشارات هم با اقبال مواجه شده است و کتابی با عنوان «منتخبات کنفسیوس» مورد توجه مخاطبین قرار داشته است. از پرفروش‌های مجموعۀ فلسفۀ انضمامی این انتشارات هم می‌توان به کتاب «فلسفۀ زبان» اشاره کرد. اثر منتحب و پرفروش دیگر «فلسفۀ دین» است که با محوریت شرح مقالۀ هفدهم شفاء به نگارش درآمده است. اثر مهم دیگر انتشارات حکمت نیز «رسالۀ حجج پروکلوس در قدم عالم» است که ترجمۀ فارسی این رساله مستقیماً از زبان یونانی صورت گرفته و با ترجمۀ کهن عربی مقابله شده است. امیرحسین ساکت این اثر را به فارسی برگردانده است. کتاب «نظریۀ امور غیر جسمانی در رواقی‌گری باستان» هم کتاب دیگری است که در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود. عنوان دیگری که از انتشارات حکمت با ویرایش جدید تجدید چاپ شده است، کتاب «فلسفۀ اخلاق» به ویرایش مصطفی ملکیان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط