دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
طرح  «سفیران قصه‌گویی» در ۲ هزار مدرسه و مهد کودک اجرا شد

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: طرح «سفیران قصه‌گویی» در بیش از دو هزار مدرسه و مهدکودک اجرا شد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اشاره به اینکه طرح «سفیران قصه‌گویی» در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین اعضای کانون پرورش فکری استان این طرح اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح در همه مدارس و مهدهای کودک که آمار آنها بیش از ۲ هزار باب است؛ اجرایی می‌‎شود، گفت: کودکان شرکت کننده در این طرح با اصول قصه‌گویی و نوشتن داستان آشنا می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه توجه به قصه‎‌های بومی و محلی و همچنین مسائل تربیتی از اولویت‌های کانون پرورش فکری است، افزود: بسیاری از مفاهیم اخلاقی را می‌توان با قصه به شکل هنرمندانه و خلاق منتقل کرد چرا که قصه‌ها به ما مهارت درست زندگی کردن در اکنون و آینده را یاد می‌دهند.

عیسی‌خانی با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مجموعه‌های موثر فرهنگی است، افزود: و روح و جان کودکان مشتاق یادگیری و فراگیری است، به همین دلیل تلاش می‌شود از ظرفیت مربیان و امکانات کانون در آموزش آنها استفاده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان هستند، اضافه کرد: خروجی آموزش‌های کانون پرورش فکری نویسندگانی هستند که هم اکنون به عنوان مربی فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط