پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
نشست «اهمیت پرزنت کتاب برای کودک و نوجوان» برگزار شد

نشست «اهمیت پرزنت کتاب برای کودک و نوجوان» با حضور احمد آذربایجانی در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نشست «اهمیت پرزنت کتاب برای کودک و نوجوان» با حضور احمد آذربایجانی، در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار شد.


احمد آذربایجانی درخصوص ماهیت پرزنت کتاب گفت: تفاوت سوال و مسئله در این است که سوال پاسخ‌دادنی و مسئله حل‌کردنی است. آموزش و پرورش ما و حتی دانشگاه‌هایمان بیشتر سوال‌محور هستند. مسئله را چطور باید حل کرد؟ اول می‌گوییم باید سوال‌های اصلی‌ات را بنویسی، وقتی سوال‌های اصلی نوشته شد بعد سوال‌های فرعی را که در ارتباط با موضوع و برای شناختن آن است، طرح می‌کنی.


او افزود: حالا شما می‌خواهی به یک بچه یک کتاب بدهی. این یک مسئله است. اگر به او بگویی این کتاب را بخوان به تو جایزه می‌دهم، یک برخورد سوال‌گونه است؛ اما مسئله را باید حل کرد. برای حل مسئله ابتدا باید فکر کرد اصلاً این کتاب به چه درد این بچه می‌خورد؟ چون می‌خواهم پول دربیاورم می‌خواهم او این کتاب را بخواند؟ برای چه این کتاب را تولید کردم؟ اول باید به این سوال‌ها پاسخ دهد. کار ناشر اینگونه سخت می‌شود.


به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط