شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
خراسان شمالی میزبان چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم

خراسان شمالی - نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی همزمان با ماه مبارک رمضان در مصلی بجنورد برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، حجت‌الاسلام نوری در جلسه هماهنگی توسعه و گسترش فعالیت‌های قرانی با اشاره به اهمیت برگزاری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در استان از ضرورت همکاری و همیاری دستگاه ها برای برپایی این رویداد در استان سخن گفت.

حجت الاسلام نوری با توجه به فضای حاکم در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد افزود: این نمایشگاه همزمان با دومین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا یازدهم ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش از دانشکده علوم قرآن خواست تا با بهره‌گیری از ظرفیت سخنران‌ها حداقل در ۵ مسجد استان در ماه مبارک رمضان در مقوله تفسیر گام بردارد.

رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی خراسان شمالی همچنین بر برگزاری کرسی‌های تفسیر در مساجد اصلی شهر بجنورد هم تاکید کرد و افزود: با تحقق این امر، می توان بخشی از تکالیف مربوط به قرآن را انجام داد.

امام جمعه بجنورد همچنین در خصوص پرداخت تعهدات دستگاهها و صنایع استان در خصوص چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اعلام آمادگی کرد تا در صورت نیاز جلساتی برگزار تا بر تحقق کامل جایزه‌هایی که در دل مسابقات قرآن از قبیل سفر به کربلای معلی و… وعده داده شده بود، تحقق صورت پذیرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در استان بر حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های در جلسات پیش رو تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به در نظر گرفتن برنامه های متعدد در دل نمایشگاه هم چون نشست‌های تخصصی، محافل قرآنی و غرفه های کودک و نوجوان و… باید دستگاه‌های مختلفی هم چون آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اداره کل اوقاف و امور خیریه و… پای کار بیایند.

صادقی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در کانون‌های مساجد و معرفی ۵۰ مسجد به عنوان پایگاه قرآن کریم از اعضای حاضر خواست تا از ظرفیت این پایگاه های قرآنی نیز در ماه مبارک رمضان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آیین نامه ای که طبق آن بانک ها، موسسات و شرکت های غیرانتفاعی مکلف شدند تا نسبت به پرداخت و هزینه کرد یک درصد از درآمدهایشان در حوزه فرهنگی اقدام کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش از این آیین نامه متمرکز و ملی بود و طی ماه اخیر به استان ها این اجازه داده شده است تا با مشمولان این آیین نامه در استان مذاکره کرده و این یک درصد به طور کامل در استان هزینه شود، امید می رود شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

صادقی با بیان اینکه ۲۰ درصد از این اعتبار سهم میراث فرهنگی، ۳۰ درصد سهم صدا و سیما ۵۰ درصد مربوط به صندوق هنر است، افزود: رایزنی های لازم با صدا و سیما و میراث فرهنگی استان انجام گرفته و تاکنون چند شرکت پای کارآمده است، اما تحقق کامل آن نیازمند نگاه حاکمیتی و ورود استانداری است و در صورت تحقق کامل آن، می توان درصدی از بدهی های مسابقات قرآن را پرداخت کرد.

بر اساس گزارش ایبنا، در این جلسه حجت الاسلام «هدایتی» معاون فرهنگی اداره کل تبیلغات اسلامی استان نیز به ارائه جزئیات طرح ملی آیه های زندگی پرداخت و افزود: در راستای تحقق جهاد تبیین، دارقرآن طرح ۳ ساله «زندگی با آیه ها» را در راستای حفظ موضوعی قران طراحی کرده است که برای ماه مبارک امسال ۵۰ آیه و فراز قرآن در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها