دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
2 کتابخانه قم افتتاح نشدند‌

به دلیل بروز مشکلات مالی و تجهیزاتی، تنها کتابخانه استاندارد شهرک فاطمیه شهرستان قم و كتابخانه «شهدای نوبهار» امسال افتتاح نشدند._

براتعلی فریدونی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بیان کرد: با وجود اتمام مراحل ساخت و ساز کتابخانه علامه امینی به عنوان نخستین کتابخانه شهرک فاطمیه، این مکان فرهنگی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

وی با اشاره به این‌که قرار بود این کتابخانه تا پایان امسال افتتاح شود‌ ادامه داد: هنوز سیستم‌های تجهیزاتی و تاسیساتی این کتابخانه آماده نیست و برای خرید این سیستم‌ها منتظر تخصیص اعتباریم. پیش‌بینی می‌شود این کتابخانه تا پایان سال مالی 1392 به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: این کتابخانه استاندارد با زیربنای یک هزار و 800 متر مربع در سه طبقه با حفظ شاخصه‌های کتابخانه‌های استاندارد ساخته شده‌ است.

وي افزود: همچنین كتابخانه شهدای نوبهار با زيربنای دو هزار و 50 متر مربع در منطقه نوبهار در حال ساخت است و تاکنون 52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در حالی که انتظار داشتیم این کتابخانه تا پايان امسال به مرحله بهره‌برداري برسد اما به دلیل بروز مشکلات مالی این انتظار هم محقق نشد.

فريدونی درباره سایر فعاليت‌هاي اداره كل كتابخانه‌هاي استان قم برای توسعه كتابخانه‌ها گفت: در سفر مقام معظم رهبري به شهر قم كه سال 1389 صورت گرفت، مجوز ساخت كتابخانه مركزي قم را گرفتيم اما مشكل بزرگي كه بر سر راه داشتيم، انتخاب زمين بزرگ در داخل شهر بود تا بتوانيم اين كتابخانه را در آن بنا كنيم. اكنون زمین ساخت كتابخانه مرکزی قم با مساحت 10 هزار متر مربع در محله «خاک فرج» نزدیک حرم مطهر حضرت معصومه(س) جانمایی شده است.

وی یادآور شد: اینک پروژه دیوارکشی این کتابخانه انجام شده و بودجه آن تخصیص یافته و مشکل تعیین زمین هم حل شده است. احتمالا این کتابخانه تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط