سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
حوزویان 15 میلیارد ريال کتاب خریداری کردند

مدیر اجرای سومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه در استان قم از فروش 15 میلیارد ريال کتاب در این نمایشگاه خبر داد.-

حمید خرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که تاکنون چهار میلیارد و 700 میلیون ريال بن خرید کتاب عرضه شده است، اظهار کرد: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروش 15 میلیاردی کتاب در نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه، ارایه پنج میلیار ريال بن خرید کتاب است.

وی ادامه داد: امسال استقبال از سومین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه مطلوب بود و 99 درصد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه رضایت داشتند و یک درصد افراد نیز از میزان محدود بن‌های خرید کتاب ناراضی بودند.

مدیر اجرای سومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه در ادامه افزود: امسال به هر بازدیدکننده تنها 500 هزار ريال بن خرید کتاب ارایه شد اما این حجم بن شاید یک بیستم نیاز طلاب و حوزویان را تامین می‌کرد، چرا که منابع درسی و مورد مطالعه این افراد اغلب کتاب‌های دوره‌ای‌اند که هزینه خرید آن‌ها بیش از دو میلیون ريال است. به نظر می‌رسد اگر متولیان اجرای نمایشگاه‌های کتاب اعتبارات ویژه‌ای را برای نمایشگاه‌های تخصصی تخصیص دهند، فرصت خرید کتاب برای مخاطبان خاص بیش از پیش تامین خواهد شد.

وی افزود: البته این پیشنهاد را روز گذشته به دکتر محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به شهر قم آمده بود، ارایه دادیم.

خرمی درباره محدودیت فیزیکی این نمایشگاه عنوان کرد: استان قم با داشتن بیش از یک هزار ناشر فعال، برای برپایی نمایشگاه کتاب فقط مکانی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع در اختیار دارد، در حالی که بسیاری از شهرهای دوردست ایران امکان برگزاری نمایشگاه کتاب با بیش از 700 غرفه را دارند.

وی ادامه داد: اگر یک مکان دایمی برای اجرای نمایشگاه ایجاد شود، استان قم ظرفیت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب «یاد یار مهربان»، «نمایشگاه استانی کتاب» و «کتاب کودک» با بهترین، فراوان‌ترین و متنوع‌ترین آثار را دارد.

سومین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه در استان قم ساعت 20 و 30 دقیقه سه‌شنبه(15 اسفندماه) به فعالیت خود خاتمه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط