دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
همکاری ناشران ایرانی و بین‌المللی برای تولید آثار با کیفیت

مدیر اجرای سومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه قم گفت: بزرگترین رسالت این نمایشگاه علاوه بر عرضه آثار متنوع و مورد نیاز حوزویان، تعامل با ناشران بین‌المللی برای تولید آثار با کیفیت در بازار نشر ایران است.-

حمید خرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: حضور ناشران بین‌المللی و عرضه آثارشان به ویژه آثار لبنانی از لحاظ کیفیت کاغذ،‌ چاپ و صحافی رقابت خوبی را با ناشران داخلی و سایر ناشران بین‌المللی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: تعامل ناشران به گونه‌ای است که موسسه «البِلاغ» در لبنان دست به ترجمه مجموعه آثار شهید مطهری زده است و اینک این آثار را به زبان عربی به مخاطبان ارایه می‌کند. این نمایشگاه فرصت خوبی برای برقرار تعامل کاری، ترجمه آثار و عرضه مکتوبات به مخاطبان به شمار می‌آید.

مدیر اجرای سومین نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه درباره استقبال از سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه گفت: این نمایشگاه مورد توجه مخاطبان خود، حوزویان و طلاب قرار گرفته است. همچنین تاکنون بیش از چهار میلیارد ريال بن خرید کتاب به فروش رسیده و بیش از 10 میلیارد ريال کتاب در این نمایشگاه به فروش رفته‌ است.

وی درباره برنامه‌های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد: متولیان این نمایشگاه برپایی نشست‌های تخصصی نقد و بررسی کتاب به عنوان برنامه‌های جانبی را در نظر گرفته بودند اما به دلیل ازدحام جمعیت و استقبال از این نمایشگاه قادر به برگزاری این نشست‌ها نشده‌ایم. این نمایشگاه فردا ساعت 20 و 30 دقیقه به فعالیت خود خاتمه می‌دهد و برنامه‌ خاصی برای اختتامیه این نمایشگاه طراحی نکرده‌ایم.

خرمی افزود: با توجه به حضور گسترده حوزویان از سراسر ایران، ناشران داخلی و خارجی خواستار تمدید زمان این نمایشگاه شده‌اند اما به دلیل اجرای نمایشگاه بهاره در مجتمع امام خمینی(ره) قم در تاریخ 17 اسفندماه، از تمدید زمان این نمایشگاه معذوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط