یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
سرگرم تولید کتاب آذری برای حضور در نمایشگاه‌ تهرانیم

مدیرمسوول نشر محقق اردبیلی گفت: در نمایشگاه بین‌المللی تهران معمولا ازآثار آذری زبان استقبال می‌شود، بنابراین برای حضور در این نمایشگاه به تولید آثار آذری مشغولم._

عزیز احدی اردی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ اظهار کرد: اغلب کتاب‌های آذری در استان اردبیل و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی چاپ و منتشر می‌شوند. در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز کتاب‌های تاریخی و آذری میان مخاطبان از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

وی ادامه داد: درصددیم چاپ‌های مجدد آثار «عاصم اردبیلی» شاعر بزرگ آذری‌زبان را در این نمایشگاه عرضه کنیم؛ کتاب‌هایی نظیر «قانلی سحر» به معنای سحر خونین، «سوز لو گوزلر» به معنای چشم‌هایی که صحبت‌های زیادی دارند، «کوزلو سوزلر» به معنای حرف‌های آتشین، «نیسلی گِلی گولشلر» به معنای خنده‌های دردناک و «یارالی درنا» به معنای درنای زخمی.

این ناشر اردبیلی با بیان این‌که کتاب «یارالی درنا» شعر با مضمون اجتماعی و کتاب «قانلی سحر» با محتوای عاشقانه است اما سایر شعرهای عاصم اردبیلی در قالب طنز سرده شده‌اند گفت: در نمایشگاه‌های استانی اردبیل حدود هزار نسخه از هر اثر عاصم اردبیلی را عرضه می‌کنیم که اغلب نسخه‌های آن به فروش می‌رسند.

وی بیان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 120 عنوان کتاب شرکت می‌کنیم که 50 عنوان آن در سال 1391 منتشر شده‌اند و 95 درصد آن‌ها چاپ نخست‌اند. همچنین نمایندگی نشر «ژِکان» در استان قم را هم برعهده گرفته‌ایم که آثار این نشر با محتوای عمومی منتشر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط