دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
«غمسوزی»؛ پُر است از عشق و حیرت و تلاش...

خراسان‌رضوی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با انتشار متنی در فضای مجازی مطالعه کتاب «غمسوزی» را پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با انتشار متنی کوتاه در فضای مجازی کتاب «غمسوزی» را برای مطالعه به همه به ویژه مشهدی‌ها که همشهری نویسنده این اثر هستند پیشنهاد کرد.

محمدحسین‌زاده در این متن نوشته است: «غمسوزی در ۱۴۰۲ هم جایزه جلال را گرفت و هم جایزه کتاب سال را. خانم عظیمی با غمسوزی‌اش حالا ثابت کرده است هم قلمش گیراست و جذاب و هم بلد است خوب قصه بگوید و مهم‌تر از همه دغدغه دارد؛ دغدغه دین را.

غمسوزی پر است از عشق و حیرت و تلاشی ستودنی برای سرگشتگی انسان امروز. لذت خواندنش را از دست ندهید؛ خصوصاً اگر مشهدی هستید و همشهری نویسنده‌ی کتاب.»

به گزارش ایبنا، «غمسوزی» روایتی است برای تلطیف سوزاندن رنج انسان در مواجهه با چیستی جهان. بدون شک این رمان روایتی قابل اعتنا و تأمّل در حوزۀ داستان‌های اندیشه‌محور و فلسفی است که با نثری روان و بدون پیچیدگی، یکی از سخت‌ترین سؤال‌های میراث ازلی-ابدی انسان را به چالش می‌کشد.

عظیمی در روایتی لطیف و احساسی با جسارت و هوشمندی به حوزۀ عشق ممنوعه ورود کرده ولی با تمهیدات دقیق، اجازه نمی‌دهد «فرحان» داستانش به سرنوشت تلخ فرهاد کوهکن دچار شود.

«غمسوزی»؛ پُر است از عشق و حیرت و تلاش...

غمسوزی یک روایت رئال اجتماعی-فلسفی با سویه‌های پررنگ احساسی-عاطفی است. روایتی آکنده از سؤال، سؤال‌هایی که مخاطب را هر لحظه در مقابل خود و جهان هستی قرار می‌دهد ولی در آخر کار، عظیمی خود را متعهّد به پاسخ می‌داند و راه رستگاری را که همان حرکت است، پیش پای فرحان قرار می‌دهد.

نویسنده با یک ساختارشکنی سنّتی تلاش می‌کند چهرۀ جدیدی از حوزه و فقه به مخاطب نشان دهد. جدا از قابلیت‌ها و نکات مثبت در روایت، نمی‌توان از ضعف پیرنگ در داستان به راحتی عبور کرد.

«غمسوزی» به قلم اعظم عظیمی نویسنده مشهدی توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است و سال ۱۴۰۲ برگزیده بخش رمان شانزدهمین دوره جایزه جلال آل احمد شد.

این اثر همچنین در موضوع ادبیات گروه داستان بلند و رمان چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال نیز در سال ۱۴۰۲ برگزیده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها