دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
برگزیدگان ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس  معرفی شد

خوزستان- ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس طی آئینی در اسکله بحرکان هندیجان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، امام جمعه هندیجان، پیش از ظهر دوشنبه در ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس با بیان اینکه در متون دینی بر دوستداری وطن تاکید شده است، اظهار کرد: پاسداشت روز ملی خلیج فارس یک وظیفه شرعی همگانی است و باید از یک وجب خاک ایران دشت‌ها، جنگل‌ها، دریاها و … میراث فرهنگی محافظت کنیم.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید حسینی گفت: نظام مقتدر با رشادت جوانان و اهدای خون شهدا و هدایت‌های امام و رهبری، خلیج فارس را به بالندگی رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش مسئولان شهرستان هندیجان در برپایی این رویداد ملی بیان کرد: از سراسر کشور آثار به این جشنواره ارسال شد و امسال بخش ویژه با عنوان بانوان و مادران خلیج فارس اضافه شد.

خلیج فارس مساله هویتی است و به هویت ما ربط دارد

مجبد منادی با بیان اینکه موضوع خلیج فارس صرفاً یک مساله تاریخی و مرزی نیست، اظهار کرد: خلیج فارس مساله هویتی است که به کیستی و هویت ما ربط دارد.

وی با تشریح اینکه دشمن مسایل هویتی را در چند جبهه مورد هجمه قرار داده است، تصریح کرد: یکی از مولفه‌های هویتی ما مساله خلیج فارس به شمار می‌رود و نام آن ارزشمند است. و هر چقدر ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای خلیج فارس و هویت کشور به کار گرفته و ظرفیت‌سازی شود به غنای هویتی و فرهنگی کشور می‌افزاید که تاثیر بسزایی در آینده دارد.

دشمنان با هدف تفرقه افکنی تلاش در جعل مولفه‌های هویتی ما دارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون خلیج فارس گفت: این مسئله علاوه بر جنبه تاریخی، عقیدتی و سیاسی است و دشمن تلاش‌های زیادی با هدف تفرقه‌افکنی، جعل و تغییر در مولفه‌های هویتی ما داشته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم درخصوص فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد: در این دوره یکی از کم سابقه‌ترین حمایت‌ها با محوریت و هدف تحقق عدالت فرهنگی در حوزه برنامه‌ای و زیرساختی در وزارت اتفاق افتاده است.

برگزیدگان کنکره ملی خلیج فارس

در این آیین در بخش کلاسیک از «قاسم بای» از گلستان، «سحر شعبانی» از اهواز، «معصومه سادات شاکری» نیشابور، «فاطمه سلیمانی» از قم، در بخش شعر سپید «سارا شجاعی» اهواز، «شاکر» از نیشابور «لیلا سپهری» از بندر امام خمینی، «پویا اقرایی» از اهواز، «علی اکبر آقاسیان» از تهران، «سحر شعبانی» هندیجان، «سارا شجاعی» اهواز و بخش گویشی «کلثوم ستاوی» از شوش تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها