جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
استقرار دایمی غرفه‌های کتاب در استان کرمان

مدیر عامل شرکت تعاونی ناشران استان کرمان از برپایی غرفه‌های دایمی کتاب در شهرها و روستاهای این استان در آینده نزدیک خبر داد.-

سیدمحمد سعیدی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: طرح استقرار دایمی غرفه کتاب‌های تاریخی و گردشگری و فرهنگی استان کرمان در اماکن متبرکه، سیاحتی، اجتماعی و پارک‌های استان نهایی شده است. 

وی گفت: در فاز نخست این طرح، غرفه‌های دایمی کتاب در ارگ قدیم بم، باغ شاهزاده ماهان، فرودگاه و راه‌آهن با ارایه آخرین دستاوردهای نشر استان کتاب برپا می‌شود.

سعیدی حسینی گفت: در فاز دوم این طرح، نخستین دفتر نمایندگی شرکت تعاونی ناشران استان کرمان در شهرستان بم راه‌اندازی خواهد شد.

وی درباره اهمیت این طرح گفت: استان کرمان از نظر وسعت و مساحت جغرافیایی مقام نخست پهناورترین استان ایران را داراست، به طوری‌که بیش از 13 درصد از مساحت خاک کشور ایران را دربر می‌گیرد. بسیاری از نویسندگان و نخبگان فرهنگی این استان در نقاط مستعد و بسیار دور سکنی گزیده‌اند و به همین دلیل برای حمایت و جذب این استعدادهای فرهنگی نیاز است که دفترها و نمایندگی‌های بیشتری در استان داشته باشیم. با راه‌اندازی دفتر نمایندگی این تعاونی در شهرستان بم، این منطقه می‌تواند نقش مهم و سازنده‌ای را برای اتصال و جذب اندیشه‌های قلم به دستان و ناشران منطقه جنوب کرمان داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های این تعاونی برای برپایی نمایشگاه‌های کتاب در تمام شهرستان‌های استان، گفت: سعی خواهیم کرد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نمایشگاه‌های فرهنگی و غرفه‌های دایمی کتاب را در شهرستان‌ها و روستاهای استان برپا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط