شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶
نمایشگاه‌های استانی، تاثیرگذارترین رویداد فرهنگی محلی است

مدیرمسوول انتشارات «کتیبه سبز» گفت: نمایشگاه‌های استانی پس از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین رویدادهای فرهنگی به شمار می‌آیند و توجه بیشتری را از سوی مسوولان می‌طلبد.-

محسن ساکی در حاشیه هفتمین نمایشگاه استانی کتاب خوزستان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: بسیاری از مردم استان‌های کشور و حتی شهرهای تهران نمی‌توانند اردیبهشت ماه برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب به تهران سفر کنند و در حالي كه نمایشگاه‌های استانی رنج سفر را برای آ‌ن‌ها هموار می‌کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های استانی محلی برای تبادل فرهنگی ناشران استان‌های مختلف با یکدیگر است و مردم می‌توانند در جریان نمایشگاه‌ها با یکدیگر آشنا شوند و توان رقابتی و فعالیت‌های خود را افزایش دهند.

ساکی آشنایی با فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های محلی را یکی دیگر از فواید برپایی نمایشگاه‌های کتاب دانست و اظهار کرد: معمولا بازدیدکنندگان استانی فقط از مرکز استان‌ نیستند و مردمی از شهرهای مختلف برای بازدید به این مکان‌ها می‌آیند. در این میان، ناشران فرصت ارتباط و تعامل با یکدیگر دارند.

وی با بیان این‌که برپایی نشست‌های تخصصی و بومی باید یکی از ملزومات استانی باشد، گفت: پیش‌بینی سمینار و گردهمایی تخصصی در حوزه نشر می‌تواند برای نشر استانی موثر و کاربردی باشد، سمینارهایی که موجب رشد و ارتقای استانداردهای نشر حرفه‌ای شوند.

ساکی در بخش دیگر سخنان خود از ارایه 10 کتاب برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب خوزستان خبر داد و گفت: کتاب «20 مثل» اثری از ابراهیم مکوندی، مجموعه‌ای از افسانه‌های بختیاری شامل حکایت‌ها و داستان‌های بختیاری را دربر می‌گیرد.

به گفته وی، این اثر یک کار پژوهشی است که به صورت میدانی و در تعامل با مردم شهرهای مختلف گردآوری شده است.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان تا دوم بهمن ماه از ساعت 9 تا 12 و از ساعت 16 تا 21 و 30 دقیقه در محل دایمی نمایشگاه‌های شهر اهواز برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط