دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
واکنش فعالان حوزه کتاب کودک و نوجوان به شهادت رئیس‌جمهور

جمعی از فعالان فرهنگی و ادبی حوزه کتاب کودک و نوجوان به شهادت رئیس‌جمهور خدمتگزار، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان او واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، فعالان فرهنگی و ادبی حوزه کتاب کودک و نوجوان کشور، در پی سانحه بالگرد و شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و چند تن از همراهانش، در صفحات اجتماعی خود در قالب پیام تسلیت یا متن خاطره‌ای، اندوه خود را به مخاطبان نشان داده‌اند که در ادامه به تفکیک می‌توانید این پیام‌ها را بخوانید:

منصوره مصطفی‌زاده، فعال فرهنگی و کارشناس کتاب کودک و نوجوان:

«مگر آدمیزاد چه می‌خواهد؟ جز زندگی با لباس خاکی از کار، و مرگ در خون؟

خدا رحمت‌تان کند آقای رئیس‌جمهور! امام رضا (ع) همراه زندگی دیگرتان!».

داوود امیریان، نویسنده:

«هر انسان خود تاریخ زنده است. حوادث عجیب، آمدن‌ها و رفتن‌های زیادی را دیده و تجربه کرده‌ام. عزل بنی صدر، شهادت رجایی، و حالا پرواز سیدابراهیم رئیسی. خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند. ما حلالش می‌کنیم، خدا کند او هم ما را حلال کند.».

پرستو علی‌عسگرنژاد، پژوهشگر انیمیشن:

«یک نفر بیاید مصرع دوم شعر عصمت را از ذهنم پاک کند. یک نفر جلوی ذهنم را بگیرد که این قدر دلواپس و شوریده حال نخواند «زین پس به نامت پیشوند خون ببندیم؟» یک نفر بیاید بگوید رئیس جمهور ما و گروه همراهش پیدا شدند، باز بند کفششان را محکم می‌بندند تا تحریم‌ها را دور بزنند تا تلاش کنند حریف ناامیدی‌ها و نفوذی‌ها و قحط‌الرجال‌ها و آقازاده‌ها و غیرمتخصص‌ها شوند و با سربازان حاج‌ق برای ایرانمان بدوند و ما گاهی دعایشان کنیم و گاهی از اشتباهاتشان حرصمان بگیرد و غر بزنیم. یکی من را از این کابوس بیدار کند.».

سیده‌عذرا موسوی، نویسنده:

«ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود خون دل‌ها خورده‌ایم.».

رامونا میرحاجیان، نویسنده: انا لله و انا الیه راجعون.

مهدی شریفی، نویسنده:

«چند وقت پیش داشتیم دردودل سیاسی می‌کردیم. گفتم شاید الان بهشتی و رجایی و مطهری نداشته باشیم ولی آدمای سالم و زحمت‌کشی داریم که صادقانه درد مردم دارن. بعد آمدم مثال بزنم گفتم مثلاً همین رئیسی یا امام جمعه تبریز…».

احمد مدقق، نویسنده:

«به مردم شریف ایران تسلیت می‌گوییم.».

سنا ثقفی، نویسنده:

«من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندانم
تو می‌روی به سلامت سلام ما برسانی

ما زیر این خیمه با دل خون برای آرامش دل جمهوری اسلامی یس می‌خواندیم و پرچم جمهوری اسلامی آن بالا در اوج بود مثل همه روزهای قبل، مثل همه روزهای بعد.».

کدومو (گروه تخصصی ارزیابی تربیتی):

«شهادت آیت‌الله رئیسی، ریاست جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد را به همه هموطنان تسلیت عرض می‌کنیم.».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط