پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۱
اشتیاق مردم یمن به یادگیری زبان فارسی

سفیر یمن در ایران ضمن حضور در غرفه بنیاد سعدی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اشتیاق مردم کشورش به یادگیری و آموزش زبان فارسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در ایران، به همراه عبدالرحمان مراد، مسوول خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های یمن و عبدالرحمان راجح ریس انجمن دوستی مردمی یمن و ایران در جریان این بازدید و دیدار با سیدعلی موسوی زاده، معاون امور بین الملل بنیاد سعدی، گفت: آموزش زبان فارسی در این کشور رواج خوبی دارد. در آموزشگاه‌های مختلف صنعا این زبان شیرین و جذاب آموزش داده می‌شود و در دانشگاه صنعا نیز بخش آموزش زبان فارسی وجود دارد.

ابراهیم الدیلمی که خود تا حدودی زیادی به زبان فارسی آشنایی دارد؛ در این ارتباط افزود: ما، در دانشگاه صنعا دانشکده زبان‌های خارجی داریم که بخش زبان فارسی نیز با همکاری و هماهنگی سفارت ایران در یمن در این دانشکده راه‌اندازی شده است و در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه صنعا و سفارت ایران در یمن منعقد شده است.

این دیپلمات ارشد یمنی با تاکید بر اینکه استقبال خوبی از سوی یمنی‌ها برای یادگیری زبان و ادبیات فارسی وجود دارد، اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان یمنی نیز در ایران در حال یادگیری زبان و ادبیات فارسی هستند.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها