شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
نگاهی دوباره به علم عکاسی / این کتاب، تکرار مکررات نیست!

کتاب «مروری بر ترکیب بندی در عکاسی» نگاهی دوباره به علم عکاسی است؛ که در کنار جمع آوری مطالب جذاب و کاربردی برای عکاسان حرفه‌ای، مطالب قابل درکی را برای افراد تازه کار در علوم بصری ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «مروری بر ترکیب بندی در عکاسی» اثری به نویسندگی سما صفایی است که توسط نشر پرگار منتشر شده است.

نویسنده کتاب در مقدمه این اثر نگاشته است: این کتاب تکرار مکررات در حوزهٔ ترکیب‌بندی برای عکاسی نیست. بلکه نگاهی دوباره به این علم است که در کنار جمع‌آوری مطالب جذاب و کاربردی برای عکاسان حرفه‌ای، مطالب قابل درکی را برای افراد تازه‌کار در علوم بصری ارائه می‌دهد.

در این کتاب تلاش شده است با نگاهی بومی‌تر در زمینهٔ نگارش و مثال‌های تصویری، بیانی نوین برای اصول آشنای ترکیب‌بندی ارائه شده است.

در این مجموعه سعی شده بیان مطالب به کوتاه‌ترین شکل ممکن صورت پذیرد و بخش بزرگی از درک مطلب به چشم و حس مخاطب واگذار شود، با نمایش عکس‌های مربوط به موضوع درک مطالب در ذهن مخاطب کامل شود.

کتاب «مروری بر ترکیب بندی در عکاسی» از آثار عکاسان فعال ایرانی که بعضاً صاحب عناوین جهانی هستند بهره جسته تا درک مطلب به بهترین شکل و با آثاری فاخر صورت پذیرد.

در این کتاب به مولفه‌های مهمی در عکاسی مانند؛ نور، لنز، خطوط، ترکیب بندی، تضاد درفرم، برش تصاویر و آشنایی زدایی و… در حرفه عکاسی به صورت مشروح پرداخت شده است.

کتاب «مروری بر ترکیب بندی در عکاسی» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، از نشر پرگار منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها