پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
طراحی غرفه متناسب با المان‌های بازار

طراحی این غرفه با استفاده از المان نقشه بورس است که متشکل از مربع مستطیل‌های سبز و قرمز است که در سایزهای مختلف کنار هم چیده شده‌است و نتیجه یک روز بورس را نمایش می‌دهد. مربع مستطیل‌های قرمز نشانه سقوط قیمت بورس و مربع مستطیل‌های سبز نشان بالا رفتن قیمت بورس هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مریم محمدی: هویت بصری همواره یکی از دغدغه‌های زیبایی‌شناسی در طراحی غرفه‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. از این رو یکی از متفاوت‌ترین غرفه‌های کتاب در زمینه طراحی غرفه در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتشارات بورس است. طراحی این غرفه با استفاده از المان نقشه بورس است که متشکل از مربع مستطیل‌های سبز و قرمز است که در سایزهای مختلف کنار هم چیده شده‌اند و نتیجه یک روز بورس را نمایش می‌دهد. مربع مستطیل‌های قرمز نشانه سقوط قیمت بورس و مربع مستطیل‌های سبز نشان بالارفتن قیمت بورس هستند.

استفاده از چراغ‌های نئون رنگی دور تا دور قفسه‌های کتاب یکی از جذاب‌ترین نماهای رنگی را در بین طراحی غرفه‌های موجود در نمایشگاه کتاب ایجاد کرده است. در میان طراحی‌های یکسان نمایشگاه کتاب استفاده از رنگ‌های سبز و قرمز که جزو رنگ‌های مکمل در رنگ‌شناسی هستند، بسیار چشم‌نواز و شادی بخش است. کاربرد المانی چون فلش به سمت بالا به خوبی می‌تواند نشان دهنده بازار رو به رشد بورس باشد. استفاده از چراغ روشن سفید رنگ در پشت فلش و در روی این قفسه‌های رنگی توانسته تضاد خوبی ایجاد کند.

نکته قابل بحث و موثر دیگری که در طراحی این غرفه به‌چشم می‌آید استفاده از کتابهای بسیار بزرگ به عنوان پایه میز در این غرفه است. این کتابها نه تنها از لحاظ بصری زیبایی خاصی به غرفه انتشارات بورس داده است بلکه به لحاظ مفهومی نیز می‌تواند مفهوم رشد و تعالی به واسطه کتاب را در پی داشته باشد.

گفتنی است؛ انتشارات بورس با مدیریت محمد مهدی بیگلری میزبان علاقه‌مندان به یادگیری سواد مالی در هر سنی اعم از کودک و نوجوان تا بزرگسال و آشنایی با بازار بورس در مکان شبستان اصلی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها