سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۷
«گام اول» اعتماد به نفس گام اولی‌ها را افزایش می‌دهد

نخستین مجموعه شعر محمدمهدی سیار در چهارمین جایزه «گام اول» شایسته تقدیر شناخته شد. سیار اهمیت این جایزه را در ارزیابی آثار تمام شاعرانی می‌داند که نخستین گام خود را در سرودن شعر برمی‌دارند.\

سیار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: نخستین مجموعه شعرم با عنوان «بی‌خوابی عمیق» دربرگیرنده 50 قطعه شعر سروده‌شده در قالب‌های غزل، رباعی، دوبیتی، قطعه و سپید و نیمایی است. البته حجم بیشتر شعرهای این مجموعه را غزل‌ها تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این دفتر توسط انتشارات سوره مهر به بازار کتاب آمد. شعرهای این دفتر حاصل تجربه‌ 9 ساله من در عرصه شعر است و بیشتر پیرامون موضوعات عاطفی، اجتماعی، آیینی و حدیث نفس سروده شده‌اند.

سیار در توضیح چگونگی چاپ اشعارش افزود: به‌طور کلی از دوران دیبرستان در عرصه شعر نیز فعالیت می‌کردم. اما زمانی که احساس کردم می‌توانم تعدادی از کارهایم را که از نظر سطح شعری آثاری یکدست و قابل عرضه هستند انتخاب کنم تصمیم به چاپ این مجموعه گرفتم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال می‌داده است که این مجموعه شعر در جایزه «گام اول» شایسته تقدیر شناخته شود توضیح داد: از آن‌جا که پیش‌تر در جشنواره‌ها و جایزه‌های مختلف همچون «جایزه کتاب سال شعر جوان» و «جشنواره شعر فجر» این مجموعه تقدیر شده بود احتمال می‌دادم که در این جایزه نیز دیده شود.

این شاعر درباره جایزه «گام اول» ادامه داد: از آن‌جا که در شعر معمولا افراد سعی می‌کنند نخستین گام را محکم بردارند، پس محک زدن این افراد در کنار هم اقدامی شایسته است و سبب می‌شود این افراد در ادامه مسیر نیز گام‌های جدی‌تر و محکم‌تری بردارند. از سوی دیگر اعتماد به نفس افراد را افزایش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط