یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹
"شُنام" براي جوانان و مقاومت آنان در جنگ نرم نوشته شد

نویسنده کتاب "شُنام" گفت: بچه‌هاي جنگ در جبهه حضور داشته و واكسينه شده‌اند. باید براي جوانان امروز و مقابله آن‌ها با جنگ نرم، كتاب‌هايي از هشت سال جنگ تحميلي عراق علیه ایران نوشت و منتشر کرد و اين موضوع، از مهم‌ترين اهداف نگارش كتاب "شُنام" بوده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) نشست كيانوش گلزار راغب، نویسنده كتاب "شُنام" با جمعي از اعضاي انتشارات سوره مهر، پیش از ظهر امروز (6تير) در محل فروشگاه مركزي اين انتشارات برگزار شد.

گلزار راغب در این نشست به بیان چرايي نگارش خاطراتش از دوران 14 ماه اسارت به دست گروهك كومله پرداخت و اظهار داشت: 2 سال پيش به پيشنهاد كاظم رستمي، از شعراي حوزه دفاع مقدس، نگارش خاطراتم را آغاز كردم.

وي با اشاره به سختي انجام اين كار، تصريح كرد: کتاب "شُنام" براساس یک احساس نياز روحي و نگاه خاص به كردستان و جنگ تحميلي عراق علیه ایران نوشته شده است.

کیانوش گلزار راغب اضافه كرد: در كتاب "شُنام"، از بيان جزييات شكنجه‌هاي فیزیکی صورت گرفته نوسط گروهک كومله‌ها خودداري شده‌ است. زيرا اين نوع شكنجه، بازتاب گسترده‌اي را در بين مردم ايجاد كرده بود و پس از دستگيري‌ ما، بيشتر از شكنجه‌هاي روحي استفاده مي‌كردند. 

نویسنده كتاب "شُنام" ادامه داد: در اين اثر، تمام وقايع را با استفاده از ديدگاه خود انعكاس داده و دلهره و سرگرداني‌ها را بازگو كرده‌ام. تا جايي كه اين دلهره و نگراني در سرتاسر كتاب ديده مي‌شود. همچنين به شكل‌گيري نوعي ارتباط عاطفي و انساني پرداخته شده است.

وي گفت: در روايتي انساني و صادقانه از دختري به نام "شيلان" خاطره نوشته ام كه همراه خانواده‌اش، اسير كومله‌ها هستند و براي نجات اسيري ديگر (شُنام) تلاش مي‌كنند. گاهي كمك‌هاي شيلان مانند تهيه بريده‌هاي روزنامه و يا لقمه‌اي نان، برايم آزار دهنده بودند. اين کارها 7 ماه ادامه داشتند و پس از آن تا به امروز از وي بي‌خبرم.

كيانوش گلزار راغب با اشاره به نظر مرتضي سرهنگي، مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري درباره كتاب "شُنام" تصريح كرد: سرهنگي پس از مطالعه مقدماتي اين اثر و پيش از انتشار آن گفت كه "كتاب شُنام، مانند يك فرش ريز بافت است كه بايد پرداخت لازم به آن داده شود." 

وی با تاكيد بر اهميت نگارش كتاب با موضوع دفاع مقدس براي مخاطبان جوان اظهار داشت: بچه‌هاي جنگ در جبهه حضور داشته و واكسينه شده‌اند. باید براي جوانان امروز و مقابله آن‌ها با جنگ نرم، كتاب‌هايي از هشت سال جنگ تحميلي عراق علیه ایران نوشت و منتشر کرد و اين موضوع، از مهم‌ترين اهداف نگارش كتاب "شُنام" بوده است. 

نویسنده کتاب "شُنام" در پايان گفت: کتاب خاطره دیگری با عنوان "وسوسه‌هاي نوشه" در دست نگارش و تدوين دارم.

كيانوش گلزار راغب در 11 فصل كتاب "شُنام"، به بیان خاطراتش از جبهه‌‌های جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران و 14 ماه اسارت به دست گروهك كومله پرداخته است.

اين اثر توسط انتشارات سوره مهر براي اولين‌بار در بيست‌وسومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط