پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰
«اسوه  فقاهت و فرزانگي» در نمايشگاه كتاب 23

مدير مسوول انتشارات مرسل كاشان گفت: كتاب «اسوه فقاهت و فرزانگي» درباره مرحوم آيت‌الله العظمي مدني كاشاني ا‌ست كه تا بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران منتشر و در اين نمايشگاه عرضه مي‌شود._

حسينعلي پورمدني در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تصريح كرد: مرحوم آيت‌الله مدني كاشاني از فقها و نام آشنايان حوزه‌هاي علميه و از جمله شاگردان نامور و برجسته «آيت‌الله حائري شيرازي» بودند كه پس از بازگشت از قم، حدود شصت سال در كاشان به تدريس و حل مسائل و مشكلات ديني مردم پرداخت.

وي دغدغه اصلي عالماني نظير؛ مرحوم مدني كاشاني را دينداري مردم و حراست دين از گزند تحريف‌هاي علمي و عملي دانست و يادآور شد: آيت‌الله مدني كار اصلي خود را معطوف و مصروف مسايل فقهي كرد و همچنين درباره فقه استدلالي آثار علمي با ارزشي بجا گذاشت.

پورمدني با تاكيد بر اين كه وي هيچ‌گاه از وجود شبهات اعتقادي و كلامي كه توسط دين ستيزان مطرح مي‌شد غافل نبود، اظهار داشت: اين نوشتار مي‌كوشد تا سيري در آثار و آرا كلامي، فقهي و اصولي اين فقيه عالم داشته باشد.

وي تشريح كرد: كتاب حاضر در سه بخش تنظيم شده كه بخش نخست مربوط به زندگي آيت‌الله مدني، بخش دوم انديشه كلامي و بخش سوم انديشه‌هاي فقهي و اصولي مرحوم مدني است.

بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 15 تا 25 ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط