سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
تشریح برنامه‌هاي همايش شاعران ايران و جهان دراستان اصفهان

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان برنامه‌هاي كلي همايش شاعران ايران و جهان را تشريح كرد. نخستين همايش شاعران ايران و جهان 28 فروردين تا 1 ارديبهشت ماه در سه شهر تهران، شيراز و اصفهان برگزار مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، سید عليرضا حسيني مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان در گفتگو با روابط عمومي همايش شاعران ايران و جهان با بيان اين مطلب افزود: استان اصفهان در تاريخ 29 فروردين، ميزبان ميهمانان نخستين همايش شاعران ايران و جهان است.
 
برگزاري مراسم شب شعر در مجتمع فرهنگي استاد فرشچيان با حضور بيش از 50 شاعر اصفهاني و 150 شاعر خارجي و , کشوری ،‌ با هدف ايجاد ارتباط صميمانه شاعران با يكديگر و آشنايي با آثارو فعالیت های فرهنگی هم و ایجاد تعامل بین شاعران به منظور معرفی شعر و شاعر ایرانی به جهانیان ، يكي از برنامه‌هاي استان اصفهان است و پس از اين برنامه، شاعران در ضيافت شام هتل كوثر حاضر خواهند شد. 

وي گفت: برنامه سياحتي ديگري در تاريخ 30/1/89 روز دوشنبه انجام مي‌شود و شاعران و ميهمانان همايش از مقبره صائب تبريزي و ميدان نقش جهان اصفهان بازديد خواهند داشت. 

حسيني هدف از انتخاب اين دو مكان سياحتي را براي ميهمانان همايش شاعران ايران و جهان را آشنایی با شعرای ایران و بازید از بناهای قدیمی و تاریخی و آشنایی با هنر معماری شگفت انگیز ایرانی بيان كرد و گفت:‌صائب تبريزي يكي از شعراي به نام كشورمان ايران در شهر اصفهان است و هم‌اكنون مقبره آن زيارتگاه تمام مردم است و مجموعه ميدان امام نيز يكي از آثار تاريخي دوره صفويه است كه مكاني بسيار زيبا در شهر اصفهان به شمار مي‌آيد. 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان با ابراز خرسندي از حضور شاعران ايران و جهان و ميزباني اين استان تصريح كرد: گردهمايي بزرگ شاعران مختلف داخلي و خارجي اتفاق بسيار خوب و قابل تقدير است كه با برنامه‌ريزي مناسب و پي‌گيري اهداف مشخص به دنبال تعاملات فرهنگي، زمينه‌هاي مناسبي را براي ايجاد تفاهم و خلق آثار جديد فراهم مي‌آورد. 

وي خاطرنشان كرد: حضور شاعران ايران و جهان در شهرهاي فرهنگي كشور از جمله اصفهان باعث توسعه فرهنگي و هنري ايران و آشنايي شاعران خارجي با واقعيت‌هاي فرهنگي ‌کشورمان خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط