شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
كتابي در پاسخ به اصلي‌ترين سوالات جوانان

«جواني فصل شكفتن» عنوان كتابي است كه به ادعاي نگارنده با استفاده از آموزه‌هاي ديني، روان‌شناختي و تربيتي، مي‌كوشد به اصلي‌ترين سوالات جوانان درباره مسايلي نظير موفقيت و اعتماد به نفس پاسخ گويد و اضطراب و كشمكش‌هاي دروني آنان را تا حدودي كاهش دهد.\

علي‌احمد پناهي، عضو هيأت علمي موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) در رشته روان‌شناسي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به تدريس در دانشگاه، خود را با سوالات اساسي جوانان آشنا دانست و گفت: در ابتداي اين اثر ويژگي‌هاي روان‌شناختي، اضطراب‌ها، زيركي‌ها و معنويت دوران جواني و جايگاه اين دوران در زندگي ذكر شده‌اند.

وي افزود: «چه كنيم تا موفق شويم؟» از سوالات اصلي جوانان است كه در اين كتاب عواملي نظير اعتماد به نفس، پشتكار، برنامه‌ريزي، خودباوري و خداباوري براي پاسخ به آن ارايه شده‌اند. البته پيش از ارايه اين عوامل، مفهوم موفقيت نيز تبيين شده است،‌ زيرا به نظر مي‌رسد، هر فردي تعريف مستقلي از اين مفهوم داشته باشد.

پناهي اشتغال جوانان را از ديگر موضوعات اين كتاب برشمرد و بيان  داشت: يكي از مسايل مهم در حوزه نوع شغل‌هايي است كه جوانان به آنها مي‌پردازند. به همين دليل به اولويت‌بندي شغل‌هاي مناسب براي جوانان بر اساس مزاياي آنها و همچنين استعداد افراد پرداختم.

وي مباحث مربوط به انتخاب رشته تحصيلي، دوستي‌هاي دوران جواني، روابط دختران و پسران، آسيب‌هاي آن و مساله معنويت را از موضوعات ديگر اين كتاب برشمرد و گفت: موضوع «جوان و پاك‌دامني» از مباحث اصلي اين كتاب ويژه دختران است كه به بيان و بررسي آثار مثبت آن در زندگي مي‌پردازد. 

كتاب «جواني فصل شكفتن» به ‌تازگي از سوي انتشارات موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط