سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
آئین نکوداشت «کیومرث مرادی» شاعر فقید ایلامی

ایلام-به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان از جایگاه فرهنگی و ادبی کیومرث مرادی‌مهر شاعر فقید دهلرانی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، در سالروز تولد شاعر فقید «کیومرث مرادی‌مهر» در آئینی با حضور مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، فرماندار ویژه دهلران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از شاعران، نکوداشت شاعر زنده‌یاد کیومرث مرادی در منزل وی برگزارشد.

سعید خیراللهی مدیر حوزه هنری استان ایلام در این نکوداشت گفت: زنده‌یاد مرادی از شاعران بنام استان ایلام که سروده‌های آئینی، انقلابی و دفاع مقدس او از آثار فاخر ادبیات این دیار می‌باشد.

وی ادامه داد: آثار مرادی در مناسبت‌های مختلف بیانگر این است که او همچنان در میان ماست، زیرا هنر ماندنی است و امروز بعد از هجران ایشان آثار و اشعار و ماندگاری آثار ایشان انتها نخواهد داشت.

مدیر حوزه هنری استان ادامه داد: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی بر آن شدیم که آئین نکوداشت این شاعر فقید برگزار کنیم که مناسب دیدیم در سالروز تولد ایشان به خدمت خانواده محترم‌شان برسیم و نکوداشت آن هنرمند ارزشمند را پاس بداریم.

در ادامه لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز در سخنانی به آثار، جایگاه و منزلت هنر و هنرمندان در جامعه اشاره کرد و گفت: هنرمندانی نظیر زنده‌یاد کیومرث مرادی در دل مردم جا دارند و در مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان حضور باشکوه و کم‌نظیر مردم نشان داد که مردم چه‌قدر قدرشناس هنرمندان شاخص دیار خود هستند.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام نیز از کیومرث مرادی به‌عنوان عضو فعال انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران یادکرد و گفت: حضور فعال ایشان در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به عنوان رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی دهلران منشا خیر و برکت برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهلران بود.

آئین نکوداشت «کیومرث مرادی» شاعر فقید ایلامی

وی در پایان گفت: امروز بعد از وفات ایشان نیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز از آثار ارزشمند آن شاعر ارزشمند برخوردار است.

در ادامه تعدادی از شاعران شهرستان دهلران با قرائت اشعار خود یاد و خاطره دوست سفرکرده خود را گرامی داشتند و در پایان از طرف حوزه هنری و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان از خانواده زنده‌یاد کیومرث مرادی‌مهر تجلیل شد.

آئین نکوداشت «کیومرث مرادی» شاعر فقید ایلامی

به گزارش ایبنا؛ کیومرث مرادی‌مهر، شاعر نام‌آشنا و خوش‌ذوق اهل دهلران، صبح روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه در بیمارستانی در اهواز پس از تحمل درد و رنج فراوان ناشی از بیماری روح پاکش آسمانی شد. مرادی متولد دهه پنجاه در شهرستان مرزی دهلران و از طایفه «دشتی» بود و در حوزه‌های اجتماعی و دفاع مقدس صاحب آثار درخشانی در دو زبان فارسی و کردی و در زمینه ادبیات شعری این شهرستان و استان، فعال و پرتلاش بود.
مجموعه شعر «از دفتر آسمان» تنها اثر این شاعر بود که در سال ۱۳۹۰ به همت حوزه هنری استان ایلام، منتشر شده بود. مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهلران، داوری جشنواره مختلف شعر، کسب مقام‌های متعدد در جشنواره‌ها و مسابقات استانی و ملی و از تلاش‌ها و توفیق‌های نامبرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها