سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
حوزه هنری و آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌کنند

خراسان شمالی- مدیران کل حوزه هنری و آموزش و پرورش خراسان شمالی، در راستای همکاری‌های بیشتر در خصوص انجام برگزاری جشنواره ملی نقالان و فعالیت‌های هنری و در خصوص ایجاد زمینه برای انجام فعالیت‌های مشترک تفاهم نامه امضا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، ظهر دوشنبه اکرم صدیقی رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در جلسه‌ای با موضوع مفاد تفاهم‌نامه مابین حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با حضور رئیس و مدیرکل ادارات مذکور، در اداره کل آموزش و پرورش بیان کرد: جشنواره نقالان سوره با هدف بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بین نوجوانان، ارائه قالب جدید روایت زندگی شهدا و تقویت و ترغیب نوجوانان به سیره و سبک زندگی شهدا، آغاز به کار خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف در این جشنواره دانش‌آموزان هستند؛ به همکاری صمیمانه آموزش و پرورش برای تحقق این اهداف نیازمندیم.

صدیقی با اشاره به زمان اعلام فراخوان «جشنواره نقالان سوره» در روزهای آتی اشاره کرد و گفت: نقالان جشنواره، دانش‌آموزان هستند؛ لذا دسترسی آن‌ها به فراخوان و اطلاعات مرتبط با جشنواره امری ضروری است که می‌توان در فضای اپلیکشین شاد این امکان را برای ایجاد ارتباط و اطلاع‌رسانی از طریق حوزه هنری فراهم کرد.

وی ادامه داد: در خصوص استعدادیابی دانش‌آموزان در بحث هنرهای تجسمی و آفرینش‌های ادبی، آموزش و پرورش می‌تواند بازوی توانمندی در کنار حوزه هنری باشد؛ تا شناسایی دانش‌آموزان مستعد به بهترین شیوه انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز برگزاری جشنواره نقالان را حرکتی مثبت ارزیابی و گفت: با این شیوه روایتگری، بیان زندگی شهدا بسیار ملموس‌تر و جذابیت بیشتری برای قشر نوجوان دارد.

ابوالقاسم اکبری در پایان از همکاری با حوزه هنری در حیطه‌های آموزشی و رویدادهای هنری ابراز خرسندی و تصریح کرد: می‌توانیم در بستر پیام‌رسان شاد در قالب امضای تفاهم نامه‌ای در رابطه با موضوعات و جشنواره‌های حوزه هنری امکانات مورد نظر با تایید دوطرف را، فراهم آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها