دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۵
چاپ نسخه‌هاي خطي كتابخانه مجلس با همكاري‌هاي كتابخانه ملي

رييس كتابخانه ملي روز گذشته(29 آذر) از كتابخانه مجلس شوراي اسلامي بازديد كرد. گسترش همكاري‌هاي اين دو كتابخانه در حوزه چاپ و انتشار نفايس و نسخه‌هاي خطي به شكل چاپ عكسي از نتايج ديدار رييسان اين دو مركز به شمار مي‌رود.

احسان شكراللهي، مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره اين ديدار عنوان كرد: در اين مراسم علي‌اكبر اشعري، رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي و دكتر رسول جعفريان، رييس كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي درباره مسايل و همكاري‌ اين مراكز در ابعاد گوناگوني به گفت‌وگو نشستند.

وي افزود: چاپ و انتشار نسخه‌هاي نفيس كتابخانه مجلس با همكاري كتابخانه ملي به صورت چاپ عكسي(Faxmile) كه براي آثار ارزشمند صورت مي‌گيرد، يكي از مسايلي بود كه در اين ديدار درباره آن موافقت‌هايي دو سويه انجام گرفت.

شكراللهي با اشاره به اين كه پيش از اين نيز از سوي كتابخانه مجلس چاپ‌هاي عكسي انجام گرفته است، يادآور شد: نخستين چاپ اين آثار به كتاب «مدينةالادب»؛ تذكره شعراي قاجار اختصاص دارد. اين اثر توسط محمدعلي مصاحبي متخلص به «عبرت ناييني» تدوين شده است. او از شعرا و اديباني بود كه اطلاعاتي را درباره شاعران هم‌عصر خود گردآوري كرد و با خط نسخ در اين مجموعه به ثبت رساند.

وي «نامه فرهنگيان» را اثر ديگر كتابخانه مجلس خواند كه به همين شيوه منتشر شده است و اظهار داشت: در اين اثر نيز نمونه‌اي از خط شاعران در تبيين شرح حالشان جاي دارد. كتاب‌ «سفينه تبريز» نيز از ديگر آثار اين حوزه به شمار مي‌رود.

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي انتشار كتاب‌هاي «الامامة و السياسة» و «علي‌نامه» را از ديگر فعاليت‌هاي چاپي كتابخانه مجلس به صورت چاپ عكسي خواند كه به تازگي از سوي اين مركز منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط