چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۲
تمرکز ما در حوزه هنر بیشتر بر سینماست

امیرعباس بلادی مدیر بازرگانی انتشارات امیرکبیر در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چند عنوان کتاب جدید هنری خبر داد و گفت:ما امسال با حدود ۷۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر شده‌ایم که حدود ۸۰ درصد آن‌ها تجدید چاپ و باقی چاپ اول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، امیرعباس بلادی، مدیر بازرگانی انتشارات امیرکبیر، درباره تازه‌های نشر، خط‌مشی طراحی جلد و استقبال مخاطبان از عناوین این انتشارات به خبرنگار ایبنا گفت: از بین این ۷۵۰ عنوان، حدود ۳۰ تا ۴۰ عنوان چاپ اول تازه محسوب می‌شوند که بیشتر در حوزه عمومی و بزرگسال هستند. همچنین بین ۵۰ تا ۶۰ عنوان چاپ اول نیز برای بخش کودک و نوجوان آماده کرده‌ایم.

بلادی درباره رویکرد امسال انتشارات امیر کبیر در نمایشگاه کتاب گفت: ما امسال با حدود ۷۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر شده‌ایم که حدود ۸۰ درصد آن‌ها تجدید چاپ و باقی چاپ اول هستند. سعی کردیم همچنان خط‌مشی طراحی یونیفرم جلد را به‌ویژه در بخش داستان‌های خارجی حفظ کنیم؛ همان شبکه‌بندی، همان کیفیت، که خوشبختانه با رضایت صد درصدی مخاطبان همراه بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که انتشارات امیر کبیر در حوزه هنر هم کتاب‌های جدیدی ارائه کرده یا خیر عنوان کرد: در حوزه هنر نیز فعالیت‌هایی داشته‌ایم. امسال دو تا سه عنوان چاپ اول در زمینه‌هایی چون فیلمنامه‌نویسی، «هنر چیست»، و «هنرپیشه کیست» را عرضه کرده‌ایم. همچنین ۱۰ تا ۱۲ عنوان نیز تجدید چاپ شده‌اند که در غرفه بزرگسال و بخش شبستان قابل مشاهده‌اند. تمرکز ما در حوزه هنر بیشتر بر سینماست.

مدیر بازرگانی انتشارات امیرکبیر درپاسخ به این پرسش که در مورد طراحی جلد کتاب‌های هنری، رویکرد امیرکبیر همچنان خاص است و از یونیفرم استفاده می‌کند یا خیر توضیح داد: در بخش هنری با نقد زیادی نسبت به طراحی یونیفرم مواجه نبوده‌ایم. البته در دهه ۹۰ جلدهایی با طراحی MDF برای ادبیات داستانی داشتیم که بازخوردهایی گرفتیم و تلاش کردیم بهبودهایی ایجاد کنیم. مثلاً در برخی عناوین تاریخی، قطع کتاب از وزیری به رقعی تغییر کرده، اما یونیفرم و رنگ‌بندی جلد، مثل آبی سرمه‌ای، حفظ شده است.

وی درباره اینکه کدام موضوعات، مخاطبان بیشتری را به خود جذب کرده‌اند، بیان کرد: همچنان ادبیات کلاسیک، رمان‌های خارجی و آثار مرجع از جمله بخش‌های پرمخاطب ما هستند. عناوینی مثل کشتن مرغ مقلد، شازده کوچولو، صد سال تنهایی و تاریخ مشروطه ایران همچنان از فروش خوبی برخوردارند، نه فقط در ایام نمایشگاه، بلکه در طول سال نیز این‌گونه است.

بلادی درباره کتاب‌های بخش کودک و نوجوان انتشارات امیرکبیر توضیح داد: قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب را به طراحی نوستالژیک دهه ۶۰ بازگرداندیم تا خاطره‌انگیز باشد برای مخاطبانی که با این آثار بزرگ شده‌اند. ما بازخوردهای مخاطبان در نمایشگاه را جمع‌آوری می‌کنیم و طبق آن، برای سال آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم بعد از نمایشگاه نیز این روند انتشار آثار ارزشمند را ادامه دهیم. از شما و مخاطبان خبرگزاری کتاب بابت توجه و همراهی صمیمانه سپاسگزارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها

پربازدیدترین