دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
طرح اصلاح قانون تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی جزو اولویت‌های مجلس دوازدهم است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح قانون تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی را در ردیف مهم‌ترین مسائل فرهنگی مجلس دوازدهم در حوزه کتاب و کتابخوانی ارزیابی کرد.

زهره‌سادات لاجوردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره اولویت‌های فرهنگی مجلس دوازدهم گفت: پاسخ به این پرسش نیاز به بررسی دارد اما در بخش کلیات، اولویت‌های فرهنگی مجلس دوازدهم می‌تواند زن، خانواده، پیگیری و نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت، مباحث فرهنگی مرتبط با دختران نوجوان باشد.

وی بابیان اینکه در چهار دوره حضورم در مجلس شورای اسلامی تلاشم این بود که مبحث ورزش دختران و زنان را بیشتر در اولویت قرار بدهم، عنوان کرد: در این دوران تلاش کردم به ورزش زنان ودختران و اختصاص بودجه و مکان برای احداث این امکان توجه بیشتری شود. معتقدم، دختران برای فرهنگ‌سازی بسیار بیشتر از پسران به فضاسازی و فراهم کردن زیرساخت‌های ضروری برای فعالیت نیاز دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم، درباره اولویت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش کتاب نشر و کتابخانه اظهار کرد: مجلس یازدهم برای فرهنگ ازجمله کتابخوانی علاوه بر تخصیص یک‌درصد از بودجه فرهنگی دستگاه‌ها، بودجه خوبی را برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی درنظر گرفته است تا بحث توسعه فرهنگ و کتابخوانی در اولویت قرار بگیرد.

قانون اصلاح نهاد در اولویت مجلس دوازدهم است

لاجوردی با اشاره به اینکه قانون اصلاح اساس‌نامه اداره نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم تصویب شد ه بود و در نوبت صحن علنی مجلس قرار داشت، گفت: ان‌شاالله تصویب طرح اصلاح قانون کتابخانه‌های عمومی را بلافاصله بعد از تشکیل مجلس دوازدهم پیگیری خواهیم کرد. این طرح در انتظار تصویب در صحن علنی مجلس یازدهم بود که نوبت به تصویب آن نرسید.

اختصاص ردیف بودجه برای هر موضوعی نیازمند موافقت دولت و بررسی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص ردیف بودجه خاص برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: اینکه یک ردیف بودجه خاص برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران درنظر گرفته شود نیاز به بررسی دارد؛ اکنون نمی‌توان درباره این‌باره نظر تخصصی داد، زیرا این دیدگاه دقیق نیست.

لاجوردی درباره الزامات اختصاص ردیف بودجه خاص برای نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: اختصاص ردیف بودجه برای یک موضوع خاص اولاً موافقت دولت را نیاز دارد و ثانیاً جوانب امر باید بررسی شود.

وی درباره تاثیرات اختصاص ردیف بودجه مشخص برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: به نظر می‌رسد اگر بودجه نمایشگاه کتاب تهران مستقل و ردیف بودجه اختصاصی داشته باشد، دست مجریان نمایشگاه کتاب تهران بازتر خواهد بود و این رویداد می‌تواند حیطه فعالیتش را گسترش دهد به‌ویژه اینکه نمایشگاه، بین‌المللی است و می‌تواند مرجعی نمایشگاهی برای سایر شهرهای ایران و همچنین بخش خارجی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها