یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
«موزه ملی هنر و ادبیات کودک» کانون در فهرست موزه‌های برتر سال ۱۴۰۲

«موزه ملی هنر و ادبیات کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فهرست موزه‌های برتر سال ۱۴۰۲ قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «موزه ملی هنر و ادبیات کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شاخص نگهداری و حفاظت، رتبه برتر شانزدهمین دوره آیین موزه برتر را به خود اختصاص داد و در فهرست برترین موزه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ قرار گرفت.

در این دوره، داوری بیش از صد موزه از سراسر ایران با حضور ۴۵ داور متخصص در حوزه میراث و موزه، در ۱۴ شاخص و در چهار بخش (موزه‌های عمومی و دولتی کوچک، متوسط و بزرگ و موزه‌های خصوصی) انجام شد.

«موزه ملی هنر و ادبیات کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۲۰ مهر سال ۱۳۷۹ به منظور حفظ و نگهداری آثار و دستاوردهای کانون و ارائه دوره‌ای و دائمی این آثار، گشایش یافت.

از دیگر اهداف تأسیس این موزه، می‌توان به آشناساختن کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی و هنرمندان، اولیای تربیتی، دانشجویان و پژوهشگران با تولیدات و فعالیت‌های کانون در حوزه هنر و ادبیات اشاره کرد.

موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون در میان موزه‌های برتر سال ۱۴۰۲

«موزه ملی هنر و ادبیات کودک» ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۹۸ از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور، به ثبت ملی رسید.

این موزه در خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون، طبقه منفی یک قرار دارد و از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶ آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان است.

شانزدهمین دوره آیین موزه برتر ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از سوی کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم ایران) در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط