یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
«شبیه افسانه‌ها»؛ روایتی از یک اسطوره

کتاب «شبیه افسانه‌ها؛ روایت‌هایی درباره خلبان سرلشکر شهید عباس دوران» تالیف مجید ایزدی در سوره مهر راهی بازار نشر شد.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ انتشارات سوره مهر کتاب «شبیه افسانه‌ها؛ روایت‌هایی درباره خلبان سرلشکر شهید عباس دوران» تالیف مجید ایزدی را منتشر کرد.

خلبان شهید عباس دوران، یکی از اسطوره‌های دفاع مقدس است که به خاطر عملیات استشهادی‌اش و ناامن کردن اجلاسیه سران غیرمتعهدها در بغداد، نامش در بین قهرمانان ایران ماندگار شده است. این عملیات، آن‌قدر پرفروغ و غرور آفرین است که دست‌مایه نوشتن داستان‌ها، کتاب‌ها و فیلم‌های متعدد از زندگی این خلبان سرفراز ایران زمین شده است، در عین حال درخشش عملیات بغداد باعث شده تا رشادت‌های دیگر این شهید بزرگوار تحت شعاع قرار بگیرد و کمتر به بخش‌های دیگر زندگی این شهید بزرگوار توجه شود.


کتاب فوق علاوه بر مصاحبه‌های شفاهی و بررسی دست‌نوشت‌های شهید، چکیده‌ای است از تحقیق در کتب و مقالات مختلف که درباره زندگی شهید عباس دوران و خلبانان نیروی هوایی نگاشته شده است تا بتواند چهره کامل‌تری از زندگی و رشادت‌های شهید عباس دوران به علاقه‌مندان نشان دهد.


این کتاب در سه فصل با این عناوین؛ «زمین تا آسمان»، «بلندای آسمان جایگاه من است!» و «از آسمان تا عرش» به مرور خاطرات شهید عباس دوران از دوران کودکی تا زمان شهادت پرداخته است.

سوره مهر این کتاب را در ۲۷۹ صفحه منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها