پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
همدلی اهل تسنن و تشیع در فراق شهید جمهور

خراسان جنوبی-آسمانی شدن آیت الله رئیسی در کنار اینکه غم سنگین و ملی است اما باعث نوعی وفاق و همدلی در جامعه نیز شده که نمونه آن را در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور در خراسان جنوبی دیدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، خراسان جنوبی از استان‌های دارالتقریب است؛ جایی که وحدت شیعه و سنی آن زبانزد خاص و عام شده و اهل تسنن در مقاطع مختلف همراه و همدل با اهل تشیع به صحنه آمدند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دوران سه سال ریاست جمهوری با سفرهای متعدد به نقاط مختلف کشور از جمله خراسان جنوبی منشأ خدمات بسیاری به ویژه در مناطق مرزی و محروم شد که از نگاه شیعه و سنی دور نمانده است.

امروز خراسان جنوبی برای آخرین بار میزبان رئیس جمهور شهید بود و در میان انبوه جمعیت هزاران نفری که برای وداع با شهید خدمت به میدان جانبازان و خیابان پاسداران بیرجند آمده بودند، اهل سنت استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان حتی اتباع کشور افغانستان هم در کنار اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

اهل تسنن ۱۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی را تشکیل می‌دهند که اکثر آنان در شهرستان‌های مرزی درمیان، نهبندان و زیرکوه ساکن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها