شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» منتشر شد

کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» نوشتهٔ علی بوذری در نوبت اول به همت انتشارات پویانما با ۵۰۰ نسخه به قیمت ۳۸۵ هزار تومان به‌تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» نوشتهٔ علی بوذری در نوبت اول به همت انتشارات پویانما با ۵۰۰ نسخه به قیمت ۳۸۵ هزار تومان به‌تازگی منتشر شده است.

پروفسور الریش مارزلف در بخشی از این کتاب نوشته است: «پژوهش حاضر، به‌مثابه یک مرجع اساسی، الهام‌بخش مطالعات آینده در مورد مشارکت فردی ناشران و ابتکارات آن‌ها برای چاپ متون خاص در قالب برنامه‌های خاص و موفقیت نسبی آن‌ها خواهد بود. طبع کتاب به شیوهٔ سربی در دوره اولیه در ایران عمر کوتاهی داشت، زیرا تنها برای چند دهه رواج داشت و احتمالاً تنها حدود شصت کتاب در این دوره چاپ شده بود. بااین‌وجود این تجربه به‌مثابه یک آزمایش فنی و اجتماعی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر جای گذارد که تنها در درازمدت قابل‌مشاهده خواهد بود. پژوهش دکتر علی بوذری کمک بسیار ارزشمندی به توسعهٔ اطلاعات در حوزهٔ تاریخ چاپ است و امید دارم بادقت و صمیمیت بی‌سابقه‌ای که دارد، توجهی که شایستهٔ آن است را به دست آورد.»

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها