پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
انتشار کتاب‌های کودک با موضوع مبارزه با فساد در دستور کار است

مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت آشنایی کودکان از ابتدا با حوزه مصادیق فساد، گفت: انتشار کتاب‌های کودک با موضوع مبارزه با فساد در دستور کار این انتشارات قرار دارد.

آمنه کاشانی موحد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره انتشار آثار کودک و نوجوانان سازمان بازرسی کل کشور گفت: در انتشارات سازمان بازرسی کل کشور برنامه و ایده جدیدی در نظر گرفته شده است که مفاهیم حوزه سلامت اداری و مبارزه با فساد به صورت آثار مکتوب برای حوزه کودک و نوجوان منتشر شود که این قشر مهم و اثرگذار در جامعه با زبان ساده و قابل فهم با این مفاهیم آشنا شوند.

مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه دو کتاب برای نخستین بار در این حوزه از سوی این انتشارات منتشر شده است، افزود: کتاب «اتاق شیشه‌ای» و «به موقع سوت بزن» با موضوع مبارزه با فساد برای کودکان و نوجوانان منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه این دو کتاب به موضوع شفافیت، نظارت، افشاگری و سوت‌زنی اشاره دارد بیان کرد: زبان داستان‌گونه کودکانه از ویژگی‌های این کتاب‌ها هستند.

کاشانی موحد با بیان اینکه انتشار این‌گونه کتاب‌ها در دستور کار انتشارات سازمان بازرسی قرار گرفته است، افزود: این اقدام با هدف آشنایی کودکان از ابتدا با حوزه مصادیق فساد، موضوعات مرتبط با این حوزه و روش‌های پیشگیری انجام می‌شود تا در آینده بتوانیم نسلی سالم‌تر داشته باشیم.

وی درباره چگونگی انتخاب موضوعات کتاب‌ها گفت: با توجه به جلساتی که در سازمان بازرسی برگزار شد چند موضوع مهم و روز جامعه انتخاب شدند و از بین آنها با توجه به اینکه سازمان بازرسی به صورت ویژه و خاص در حوزه ارتقا شفافیت فعالیت می‌کند سناریو کتاب «اتاق شیشه‌ای» انتخاب شد و در حوزه افشاگری و سوت‌زنی با توجه به قانون جدیدی که در راستای حمایت از افشاگران و اهمیت در عرصه بین الملل و فرهنگ‌سازی در مورد آن وجود دارد کتاب «به موقع سوت بزن» انتخاب شد.

انتشار کتاب‌های کودک با موضوع مبارزه با فساد در دستور کار است

مسئول انتشارات سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه مراسم رونمایی از این کتاب‌ها با حضور معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی حقوق کودکان روز گذشته در محل غرفه این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران انجام شد افزود: در این جلسه آمادگی مرجع ملی حقوق کودک و انتشارات سازمان بازرسی برای اقدامات بیشتر در این زمینه اعلام شد.

وی با اشاره به تاکید معاون وزیر دادگستری مبنی بر فرهنگ‌سازی در حوزه کودک و نوجوان سرمایه‌گذاری است، افزود: انتشار این‌گونه کتاب‌ها می‌تواند در حوزه پیشگیری و مقوله مبارزه با فساد به جامعه و سازمان بازرسی کمک کند.

به گزارش ایبنا، سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها