پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
آمادگی وزارت بهداشت برای عقد قرارداد با ناشران خارجی برای تهیه مجلات علمی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از آمادگی این وزارتخانه برای عقد قرارداد با ناشران خارجی برای تهیه مجلات مورد نیاز استادان و دانشجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بهرام عین‌الهی چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) در دیدار با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه به بازدید خود از این رویداد اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به مرجعیت علمی و پیشبرد علم، دانش و فرهنگ در کشور افراد باید با کتاب مانوس شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای اردوهای دانشجویی معرفت‌افزایی گفت: سال گذشته ۵ هزار نفر در این اردوها شرکت کردند که در بازدید از نمایشگاه کتاب‌های مناسبی برای بهره‌مندی دانشجویان دیده شد.

عین‌الهی به آمادگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تهیه مجلات الکترونیک وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد که با عقد قرارداد با ناشران خارجی مجلات مورد نیاز همه رشته‌های پزشکی تهیه و در اختیار استادان و دانشجویان قرار بگیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۱۸ هزار خانه بهداشت در سراسر کشور وجود دارد، افزود: این امکان وجود دارد که از طریق این شبکه گسترده مراجعان و خدمت گیرندگان از این مراکز در اوقات آزاد خود به مطالعه بپردازند و از این طریق به ارتقای سطح سواد سلامت مردم کمک شود.

وی با تاکید بر اهمیت کتابخوانی و ارتقای سواد سلامت جامعه، بیان کرد: استادان و دانشجویان علوم پزشکی باید از آخرین دستاوردهای علمی روز در این حوزه مطلع باشند که انتشار کتاب‌ها و مجلات علمی به این امر مهم کمک می‌کند.

عین‌الهی با بیان اینکه برای اجرای این طرح می‌توان از ظرفیت خیرین و ناشران نیز استفاده کرد، افزود: می‌توان ناشران را تشویق کرد تا بخشی از کتاب‌های خود را به مناطق محروم اهدا کنند.

وی اجرای طرح کتابخانه‌ها در مطب پزشکان را نیز مطرح کرد و افزود: این طرح نیز با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد به منظور در دسترس بودن کتاب برای مراجعان به مطب پزشکان قابل اجراست.

گفت‌وگو در مورد تجهیز کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و تهیه منابع خارجی مورد نیاز آن‌ها و همچنین همکاری در اجرای طرح کتابخانه‌های خانه‌های بهداشت نیز از سوی رئیس نمایشگاه کتاب مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها