جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
توجه ویژه مخاطبین نمایشگاه کتاب به هوش مصنوعی در کتاب‌های هنری

تنها چند روز مانده به پایان نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران تمام نسخه‌های کتاب «درآمدی بر هوش‌مصنوعی و سینما» به فروش رفت. انتشارات بنیاد سینمایی فارابی کتاب «درآمدی بر هوش‌مصنوعی و سینما» را به‌تازگی و برای نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ کتاب تهران منتشر کرده‌بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا تنها چند روز مانده به پایان نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران تمام نسخه‌های کتاب «درآمدی بر هوش‌مصنوعی و سینما» به فروش رفت. انتشارات بنیاد سینمایی فارابی کتاب «درآمدی بر هوش‌مصنوعی و سینما» را به‌تازگی و برای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر کرده‌بود.

کتاب «درآمدی بر هوش‌مصنوعی و سینما» توسط فاطمه ارجمندفر، براساس پژوهش در انواع هوش‌مصنوعی و رابطه‌اش با سینما نوشته شده‌است.

برای معرفی در پشت جلد کتاب «درآمدی بر هوش‌مصنوعی و سینما» ،آمده است: «امروزه از هوش مصنوعی در موارد متعددی استفاده می‌شود. حوزه سینما و فیلمسازی نیز از این موضوع مستثنی نیست اما برای شناخت نقش و جایگاه هوش مصنوعی در صنعت سینما لازم است که نخست درک درستی از مفهوم هوش مصنوعی به شکل کلی داشته باشیم. بدون شک در دنیای که با سرعت سرسام‌آور درحال پیشرفت است آشنایی با فناوری‌های روز دنیا برای فیلمسازان، سینماگران و مدیران حوزه‌های مربوط به سینما امری ضروری خواهد بود و عدم بهره از فناوری‌هایی مانند AI روزبه‌روز فاصله ما با کشورهای برتر در هنر- صنعت سینما را بیشتر می‌کند. این پژوهش در بخش اول مروری است به مقوله هوش مصنوعی و جایگاه آن در جهان امروز و در بخش دوم به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما و فیلم‌سازی و پروژه‌های مطرحی که تاکنون از این فناوری استفاده کرده‌اند خواهد پرداخت.»

گفتنی است این کتاب در غرفه بنیاد انتشارات فارابی در راهرو شماره ۱۵ شبستان اصلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اولین بار عرضه شد و در مدت زمان کمی تمامی نسخه‌های آن به‌فروش رسید.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد ارجمندفر IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    سلام ، عالی بود؛ امیدوارم در این زمینه تولیدات بیشتری داشته باشید. متأسفانه با اینهمه زمینه ی استعداد و هوش کم کار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها