سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کتاب «حکمرانی و سیاست گذاری سینما در ترکیه» منتشر شد

کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در ترکیه» از تازه‌های نشر بنیاد سینمایی فارابی‌ است که صبح امروز وارد بازار نشر کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در ترکیه» برای اولین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران در غرفه بنیاد سینمایی فارابی عرضه شد. کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در ترکیه» به قلم محمد محبوبی‌مراد نوشته شده است. این کتاب پژوهش و ارائه گزارشی توصیفی از حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در ترکیه است. کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در ترکیه» یکی از ۶ عنوان کتابی است که زیرنظر دپارتمان سینما و حکمرانی انتشارات بنیاد سینمایی فارابی منتشر شده‌است. این مجموعه کتاب به بررسی سینما و حکمرانی در برخی از مهم‌ترین کشورهای جهان از جمله ترکیه، چین و آمریکا می‌پردازد. یکی از علت‌های انتخاب سینمای ترکیه برای این پژوهش و چاپ این کتاب بی‌شک علاقه‌مندی مخاطب ایرانی به سینما و سریال‌های این کشور است.

ارائه توصیف و تحلیل دقیقی از نظام حکمرانی و سیاست‌گذاری ترکیه در زمینه هنر و صنعت سینما می‌تواند آموزش دهنده نوع سیاست‌گذاری در راستای نظام حکمرانی سینما باشد که ایده‌های متعدد شیوه‌های تعامل بین سینمای دو کشور ایران و ترکیه را بازنمایی می‌کند.

این کتاب ۱۸۶ صفحه‌ای، در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با نظارت علمی علیرضا قربانی منتشر شده است.کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در ترکیه» در ۶ فصل به موضوعاتی از جمله شیوه‌های تامین سرمایه برای ساخت فیلم در ترکیه، نهادهای موثر در حکمرانی سینمای ترکیه، بازار صنعت سینمای این کشور می‌پردازد.

گفتنی است؛ مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی همه روزه تا ۲۹ اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران واقع در محل شبستان اصلی مصلای تهران، راهرو ۱۵ پذیرای علاقه‌مندان کتاب های سینمایی است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را از اینجا بخوانید.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها