جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
هدف سند «نهضت مطالعه مفید»، تسهیل‌گری فعالیت‌های صنعت نشر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند «نهضت مطالعه مفید» را مطابق سیاست‌ها و راهبردهای تسهیل‌گری حوزه کتاب ارزیابی کرد که با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، در حاشیه بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، گفت: نمایشگاه کتاب هر سال از سال قبل بالنده‌تر شده است و باید از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد تشکر کنیم؛ زیرا با همه مشکلات عدیده‌ای که ضمن کار وجود دارد، هیچ موقع از شعار «ما می‌توانیم» فاصله نمی‌گیرند.

وی افزود: نمایشگاه، محل و فرصتی برای دیدار با ناشران و آشنایی با تازه‌های نشر آن‌ها است؛ علاوه براین، فراهم شدن امکان خرید کتاب از طریق بخش مجازی نیز فرصتی فراهم آورده است که کتاب به شکل گسترده در اختیار مردم قرار گیرد.

خسروپناه با بیان اینکه نمایشگاه مجازی تسهیل‌گری ارزنده‌ای است که به همت دولت انجام شده، گفت: حکمرانی باید به سمت تسهیل‌گیری برود، بسیاری از مردم در شهرستان‌ها نمی‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند؛ هزینه‌های سفر و مشکلات دیگر مانع است اما نمایشگاه مجازی می‌تواند برای آن‌ها تسهیل‌گری کند.

وی همچنین درباره سند «نهضت مطالعه مفید» توضیح داد: این سند با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و تدوین شده است، در این سند، سیاست‌ها و راهبردهای تسهیل‌گری را آوردیم تا از فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه حمایت شود.

خسروپناه افزود: در این سند، حمایت‌هایی از نویسندگان، مولفان و ناشران پیش‌بینی شده تا کتاب راحت‌تر در اختیار اصحاب مطالعه قرار گیرد، معتقدم اصحاب قلم، نشر و مطالعه باید حمایت شوند و این ساحت در سند دیده شده است.

وقف کتابخانه شخصی برای متخصصان

خسروپناه با اشاره به علاقه وافر خویش به کتاب و کتابخوانی، گفت: من از سال‌ها قبل، وقتی به نمایشگاه می‌آمدم با کوله‌باری از کتاب از آن خارج می‌شدم، فارغ از آن در ایام مختلف سال هم کتاب خریداری می‌کنم و اکنون کتابخانه شخصی خود در قم را وقف امیرالمومنین (ع) و متخصصان و پژوهشگران کرده‌ام.

وی ادامه داد: ساختمان این کتابخانه که در ملک قدیمی‌مان قرار داشت، تخریب و از نو ساخته شد و به‌عنوان یک کتابخانه مدرن و جدید طبقه‌بندی شده است، این مجموعه الان شخصی نیست و درِ آن، برای استفاده عموم متخصصان باز است.

خسروپناه با اشاره آثار و کتاب‌های این کتابخانه، توضیح داد: طی سال‌های اخیر تلاش کردیم کتابخانه را غنی‌سازی کنیم و آثاری به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی و … جمع‌آوری شده است و تا یک ماه دیگر کارهای تجهیز آن به پایان می‌رسد و افتتاح می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت فرهنگی ناشران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها