جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کتاب‌های  مهرداد صدقی و فاضل نظری پرفروش‌های سوره مهر هستند

مدیر اداره ارتباطات و رسانه نشر سوره مهر گفت: در این دوره نیز به روال دوره ‌های قبل، کتاب‌های مهرداد صدقی و مجموعه اشعار فاضل نظری جزو پرفروش‌های نمایشگاه بوده‌اند.

سرویس ادبیات خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): نشر سوره مهر از جمله انتشارات پرمخاطب است که هر سال با استقبال مخاطبان خود روبه‌رو می‌شود، این انتشارات که در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در حوزه نشر کتاب آغاز کرده است، از جمله ناشران عمومی است که در زمینه‌های متنوعی چون ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رمان، شعر نو و کلاسیک، خاطره‌نگاری، زندگی‌نامه و هنرهای نمایشی، سینما و تئاتر، آموزش و پژوهش و طنز به انتشار کتاب می‌پردازد، اما عموم مخاطبان آن، این نشر را بیشتر به آثارش در حوزه جبهه انقلاب فرهنگی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می‌شناسند.

سوره مهر مانند دوره‌های گذشته امسال هم در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد که سهم این انتشارات، عرضه ۱۰۲۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف که ۱۱۵ کتاب جزو تازه‌های نشر است، در نمایشگاه کتاب است.

«شخصیت‌های مانا»، «دیزی در پنت هاوس» نوشته سعیده موسوی زاده، «دیوان میرزا صالح تبریزی»، «هیس! پیرمرد چهارده ساله خوابیده» اثر صاد، کیان نژاد، «خاطرات یک روستازاده از جبهه» به قلم جلیل خلیلی، «روزهای پیامبری» اثر روح الله شریفی،، «ساکن خیابان ملک» از فاطمه بهبودی، «خاطرات رضای انقلاب» نوشته سعید فخری زاده، «آبنبات لیمویی» مهرداد صدقی، «پری خانه ما» نوشته بهناز ضرابی زاده، «پرسه در لوسیل» محمدحسن یادگاری، «آذرخش و رقص فانتوم‌ها» نوشته صادق وفایی، «ریل‌های زنگ‌زده»، «کاملا»، «شبیه افسانه‌ها»، «ما غیرممکنیم» و «آواز آن پرنده آتشین» به قلم سمیه کاظمی از جمله عناوین تازه انتشار یافته سوره مهر در نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم است.

سعید چگینی، مدیر اداره ارتباطات و رسانه انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا درباره فعالیت‌های سوره مهر در نمایشگاه عنوان کرد: سوره مهر در کنار عرضه کتاب، فعالیت‌های فرهنگی متعددی همچون رونمایی، جلسات نقد و بررسی کتاب و جشن امضا را با حضور نویسندگان نام‌آشنا و چهره‌های فرهنگی و هنری ا تدارک دیده که جلسه نقد و بررسی ۱۰ اثر تازه منتشر شده از جمله ویژه برنامه‌های سوره مهر است.

چگینی با تاکید بر اینکه سوره مهر فارغ از عرضه آثار خود، برنامه‌های مختلفی مانند جشن امضا و نقد و بررسی آثار جدید خود را دارد، بیان کرد: تنها جشن امضای نشر سوره مهر در این دوره از نمایشگاه کتاب با حضور مهرداد صدقی، نویسنده کتاب‌های آبنبات خواهد بود که این بار جشن امضا کتاب «آبنبات لیمویی» را روز ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در تمامی دوره‌های حضور سوره مهر در نمایشگاه کتاب، کتاب‌های مهرداد صدقی و مجموعه اشعار فاضل نظری جزو پرفروش‌های نمایشگاه بوده‌اند، افزود: «آبنبات لیمویی» آخرین نسخه از سری کتاب‌های طنز مهرداد صدقی با محوریت شخصیت محسن است که در این مجلد داستان به مرحله پایانی خود می‌رسد که این نسخه از کتاب در زمان حال روایت می‌شود.

مدیر اداره ارتباطات و رسانه نشر سوره مهر درباره دلیل اقبال مخاطبان کتاب از مجموعه کتاب‌های آبنبات مهرداد صدقی تصریح کرد: فارغ از اینکه مهرداد صدقی یک نویسنده حرفه‌ای و قابل اعتناست، پرداختن او به یک موضوع طنز، شخصیت‌پردازی‌های دقیق و روایت یک قصه پرکشش راز موفقیت این مجموعه کتاب‌هاست. طنز و کمدی راز موفقیت جذب مخاطب است، همان‌طور که سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی طنز ما مخاطبان بیشتری دارد.

چگینی سپس به شعار «بخوانیم و بسازیم» اشاره کرد و گفت: شعار دوره قبلی نمایشگاه «آینده خواندنی است» بود که این شعار در دوره فعلی کمی منطقی و شفاف‌تر شده است؛ اعتقاد دارم که آینده بشر ساختنی است. مطالعه کتاب برکات زیادی در اندیشه و روح انسان داشته و نقش سازنده و تاثیرگذاری در هدایت، سعادت و پیشرفت آینده او دارد. نمایشگاه کتاب به‌عنوان یکی از ابزارهای فرهنگی مهم امروزه به کمک بشر آمده تا آینده او را بسازد. آینده بشر با افزایش آگاهی و دانش رقم می‌خورد، انسان‌ها برای افزایش دانش خود باید به سراغ کتاب بروند و با دانایی تصمیمات بهتری برای آینده خود بگیرند به‌طورکلی پیشرفت هر کشوری به میزان مطالعه مردم و رابطه آنها با کتاب بستگی دارد.

مدیر اداره ارتباطات و رسانه انتشارات سوره مهر در پایان درباره الزام و همچنین کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب در ترویج فرهنگ کتابخوانی توضیح داد: دو رویداد اصلی در کشور با محوریت کتاب برگزار می‌شود یکی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مدت هفت روز و دیگری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که به مدت ۱۱ روز برگزار می‌شود و به‌طورکلی در طول یکسال ۱۸ روز به موضوع کتاب پراخته می‌شود که به نظر من کم است و باید تبلیغ کتاب در طول سال بی‌وقفه برای آشتی دادن مخاطب با کتاب انجام شود. در مدت برگزاری یازده روزه نمایشگاه کتاب، ناشران می‌توانند نویسندگان مطرح را جذب کنند. به نظر من ناشری موفق است که با نظرسنجی از مخاطبان درباره خوراک فکری و فرهنگی آنان تحقیق کرده و اطلاعات کسب کند و برنامه مشخصی برای چاپ آثار جدید در سال‌های داشته باشد بنابراین ناشران با تعامل بهتر در فضای نمایشگاهی می‌توانند از نیاز مخاطبان آگاه شوند و در جهت سلیقه جامعه آثار برجسته و درخوری را چاپ کنند.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانهketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها