سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
از دل جنگ در ایران تا جنگ در اروپا به توصیه یوسف‌زاده/ «جنگ چهره زنانه ندارد» جذاب است

احمد یوسف‌زاده، پژوهشگر و مولف جنگ چند کتاب از جنگ ایران تا تجربه جنگ در اروپا را برای مخاطبان علاقه‌مند به خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران پیشنهاد کرده است.

احمد یوسف‌زاده، پژوهشگر و مولف دفاع مقدس به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: برای مخاطبان علاقه‌مند به خرید کتاب از نمایشگاه تهران در حوزه جنگ کتاب «باران گرفته است» را توصیه می‌کنم چون منحصربه فردترین کتابی است که درباره بخشی از زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی نوشته شده است.

او افزود: کتاب «آن بیست و سه نفر»، خاطرات نوجوانانی است که طی عملیات بیت‌المقدس، به اسارت ارتش بعثی عراق درآمدند و رژیم بعث سعی داشت با استفاده از «آن بیست و سه نفر» نوجوان، جنگ روانی علیه ایران سازمان دهد.

پژوهشگر دفاع مقدس عنوان کرد: «شاید پیش از اذان صبح»، اثری در وصف حاج قاسم سلیمانی و شامل خاطرات و دل‌نوشته‌هایی برای آن شهید عزیز است. در این کتاب با مخاطب قرار دادن حاج قاسم دل‌نوشته‌ها و خاطرات سال‌های دور و نزدیک را با او مرور کردم. این کتاب جایزه جلال را هم دریافت کرد.

احمد یوسف‌زاده گفت: چون حوزه مطالعاتی من به تاریخ و ادبیات برمی‌گردد و در حال حاضر کتاب «جنگ چهره زنانه ندارد» را مطالعه می‌کنم. این کتاب برایم بسیار جذاب است و تصمیم دارم پس از اتمام آن، نکاتی که آموختم در پژوهشی درباره زنان در جنگ تحمیلی به کار ببرم، هر چند جزئیات موضوع و محتوای آن خیلی متفاوت با اثر سوتلانا آلکسیویچ خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط