دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
«خراسان» پای کار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران

خراسان‌رضوی - نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که تنها دو روز تا برگزاری آن باقی مانده، مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور است که همواره توجه زیادی را به خود جلب کرده و فرصتی کم نظیر برای معرفی عناوین تازه در بازار نشر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، موسسه فرهنگی هنری خراسان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور که بیش از هر چیز با «روزنامه خراسان» و «آخرین خبر» شناخته می‌شود، با برنامه‌ای همه‌جانبه به استقبال سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رفته و بزرگترین رویداد فرهنگی کشور را به یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های خود بدل ساخته است.

به گفته حسین سعیدی، مدیرعامل موسسه فرهنگی- هنری خراسان، مجموعه فعال موسسه فرهنگی - هنری خراسان حضوری پررنگ در این نمایشگاه خواهد داشت و در هر شش مجموعه فعال موسسه فرهنگی-هنری خراسان با عناوین «روزنامه خراسان»، «کانون تبلیغاتی سمت خراسان»، «پایگاه رسانه‌ای آخرین خبر»، «شهر چاپ خراسان»، «انتشارات موسسه فرهنگی هنری خراسان» و «خراسان آنلاین» کار ویژه‌ای برای این رویداد تعریف شده‌است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خراسان از اختصاص فضای ثابت در صفحه ادب و هنر برای درج اخبار، گزارش و مطالب مرتبط با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با عنوان «با نمایشگاه کتاب» خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر، مطالبی با عناوین «نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای رونق گردشگری ادبی»، «ظرفیت‌های نمایشگاه کتاب تهران برای رونق نهضت ترجمه» و «استادان و چهره‌ها، رهسپار نمایشگاه کتاب تهران» و نیز «اظهارات ضد و نقیض درباره میهمان ویژه نمایشگاه کتاب» درج شده است.

وی ادامه داد: روزنامه خراسان نیز خبرنگار ویژه به نمایشگاه کتاب برای ارائه گزارش روزانه خبر و گزارش اعزام می‌کند تا اخبار این رویداد مهم فرهنگی با دقت بالا و در کمترین زمان در روزنامه خراسان و وب سایت و صفحات اجتماعی خراسان آنلاین درج شود.

تبلیغات محیطی

وی در ادامه، انجام تبلیغات محیطی و محوطه، رادیو، تلویزیون شهری و فضای مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، رایزنی و مذاکره با بیش از ۱۰۰ برند تولید محصول و خدمات کشوری برای حضور در فضای تبلیغاتی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را از جمله اقدامات کانون سمت (کانون تبلیغات محیطی خراسان) در نمایشگاه کتاب تهران برشمرد.

به گفته سعیدی، آخرین خبر (برسا) نیز با اجرای کمپین معرفی بیشتر و اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب در فضای مجازی با هدف جذب حداکثری مخاطب و تولید کلیپ پنج دقیقه‌ای از فضای نمایشگاه توسط کارشناسان برجسته حوزه کتاب و کتابخوانی و انتشار حداکثری آن در فضای مجازی نیز به استقبال سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رود.

وی ادامه داد: اجرای کمپین شهر چاپ خراسان با شعار «تا نمایشگاه بعد قیمت را قطعی کن»، تهیه تیزر و چاپ یک شماره از طرح روزنامه با عنوان شهر چاپ خراسان، طراحی بسته‌های تخفیف ویژه نمایشگاه برای ارائه خدمت بیشتر به مخاطبان از اهم فعالیت‌های شهرچاپ خراسان در طول ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه کتاب است.

برگزاری نشست تخصصی «بررسی وضعیت امروز و آینده آثار پی‌نما»

از دیگر فعالیت‌های خراسان در نمایشگاه امسال، ورود به عرصه هنر «پی‌نما» (کمیک استریپ) است که از فعالیت‌های این مؤسسه انتشاراتی محسوب می‌شود.

به گفته سعیدی انتشارات موسسه فرهنگی هنری خراسان با اختصاص غرفه برای عرضه کتاب‌های کمیک انتشارات در بخش کودک و نوجوان نیز در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد و نشست تخصصی با موضوع بررسی وضعیت امروز و آینده آثار پی نما (کمیک) و بررسی چالش‌ها تولید کتاب کمیک برگزار می‌کند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خراسان از برگزاری نشست تخصصی پیوند رسانه با کتاب در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: موسسه فرهنگی- هنری خراسان علاوه بر معرفی تولیدات کمیک انتشارات و برگزاری کارگاه و تصویرگری یک صفحه کمیک نشست تخصصی پیوند رسانه با کتاب را با هدف تبیین نقش رسانه در ارتقاء کتاب و معرفی آثار تولید شده ناشران در عرصه رسانه و بیان خدمات خراسان به ناشران در تبلیغ و ترویج آثار و نقش رسانه به عنوان آژانس ادبی (میانجی پدیدآورندگان و ناشران) برگزار می‌کند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خراسان ابزار کرد: پوشش آنلاین اخبار نمایشگاه کتاب، معرفی کتاب هر روز با حضور یک مهمان در غرفه خراسان، ایجاد فضای گفت‌وگوی هر روزه با یک ناشر در غرفه خراسان پیرامون بررسی مشکلات حوزه نشر، برگزاری مسابقه کتاب خوانی، ضبط خوانش کتاب (کتاب صوتی) توسط علاقه‌مندان، جذب خبرنگار افتخاری ویژه نمایشگاه و ایجاد فضایی تحت عنوان میز فرهنگ یا طاقچه مهربانی و … با شعار «یک کتاب بردار، یک کتاب بذار» و … از مهم‌ترین اقدامات خراسان آنلاین در طول برگزاری نمایشگاه کتاب است.

وی با اشاره به تحلیل رسانه از منظر مخاطب‌شناسی و ذائقه سنجی در طول برگزاری نمایشگاه کتاب بیان کرد: بر اساس بازدید صفحات مجازی، واکنش مخاطبان به این صفحات موضوعات و دغدغه‌های اجتماعی به تفکیک گروه سنی مشخص می شود. این موضوعات می تواند به عنوان موضوعات اصلی در چاپ آثار در اختیار ناشران قرار گیرد. همچنین از واکنش مخاطبان به صفحات مجازی می‌توان به ذائقه مخاطب دست یافت که نکات گفته شده در تولیدات سرلوحه انتشارات قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها