دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
جلد سی و یکم «فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه‌مرکزی آستان‌قدس‌رضوی» منتشر شد

‌خراسان‌رضوی - سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی جلد سی و یکم «فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی» در موضوع فقه را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، انیس میری، کارشناس مسئول پژوهش و تولیدات، این فهرست را شامل معرفی یک هزار و ۲۱۰ عنوان کتاب و رساله عنوان کرد که با همت فهرست‌نویسان توانمندکتابخانه آستان قدس رضوی در موضوع فقه به زبان عربی، فارسی وترکی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مسیر انجام رسالت دیرین خود مبنی بر معرفی میراث گرانبهای موجود در گنجینه رضوی و به عنوان ناشر میراثی از سال ۱۳۹۷ تا کنون موفق به انتشار ۳۹ عنوان کتاب در زمینه های موضوعی، فهرست نسخه های خطی، معرفی اسناد تاریخی آستان قدس رضوی، معرفی میراث دینی و فرهنگی موجود در گنجینه رضوی شده است.

این کارشناس اسنادی از نقاشان ابنیه آستان قدس رضوی (صفویه تا قاجاریه)، بررسی ساختار اسناد نظامی دوره قاجار: با تکیه بر اسناد آستان قدس رضوی، آرایه های قرآن: پیدایش و تحول بر اساس قرآن های خطی، انتشارات فاکسیمیله نظیر مصحف المشهد الرضوی و انتشار مستمر فهرست موضوعی نسخه‌های خطی موجود در کتابخانه را برخی از دستاوردهای کسب شده توسط این سازمان طی سال گذشته عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها