دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
پایگاه‌های فروش اینترنتی کتاب فهرست خرید به مخاطب ارائه دهند

مازندران-نویسنده قصه‌های امیرعلی گفت: کتاب خواندن و خریدن آن، مناسبتی نیست و بر اساس هدف و نیاز ذهنی باید کتاب بخریم، تصور می‌کنم پایگاه‌های فروش اینترنتی کتاب، به انتخاب جمیع اعضا، در هر رشته بهترین کتاب‌ها را در قالب فهرست به مخاطبان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، امیرعلی نبویان بعد از ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب صوتی «قصه‌های امیرعلی» در شهر کتاب ساری، اظهار کرد: ساری برای من شهر بی‌نهایت شهر خاطرات خوب بوده و بهانه این دور هم بودن، انتشار صوتی قصه‌های امیرعلی است.

وی با بیان اینکه نویسنده مانند سماور است و الزامی برای دم کردن چای داریم که باید رعایت شود، افزود: برای نویسنده شدن مانند هر سیستم دیگری نیاز به ورودی داریم تا با توجه به راندمان، خروجی داشته باشیم.

نویسنده قصه‌های امیرعلی با اشاره به اینکه هرچه خروجی نزدیک به ورودی باشد راندمان بالاتر می‌رود، گفت: سیستمی نمی‌شناسم که بدون ورودی کار کند، نویسنده هم به همین شکل است، کسی که ۲۰۰ صفحه خوانده باشد حق دارد ۲ صفحه بنویسد.

وی خطاب به نویسندگان جوان تصریح کرد: معاشرت با افراد صاحب سواد و مجموعه چیزی که به آن جهان‌بینی می‌گویند که باید عمیق و متفکرانه باشد خروجی را در پی دارد که منجر به شکوفایی نویسنده جوان می‌شود.

نبویان ادامه داد: هر کسی که چیزی می‌نویسد نویسنده نیست مثل هر کسی که بازی می‌کند بازیگر نیست، اینها فقط کاری را انجام می‌دهد و اینکه خروجی کار چقدر مهم است را تاریخ و افراد صاحب نظر مشخص می‌کند، توصیه می‌کنم ورودی‌های کاربردی فراوان داشته باشید.

وی با بیان اینکه یک کتاب، فیلم و موسیقی خوب را بارها خواندن، دیدن و شنیدن برای خلق اثر بسیار کارآمدتر از خواندن ۱۰ کتاب، دیدن ۱۰ فیلم و شنیدن ۱۰ موسیقی است، خاطرنشان کرد: هر اندازه عمیق‌تر با یک اثر روبه‌رو شویم دستاورد و ورودی عمیق‌تری دارد.

این نویسنده درباره پیشنهاد خرید کتاب از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: کتاب خواندن و خریدن آن، مناسبتی نیست و بر اساس هدف و نیاز ذهنی باید کتاب بخریم، تصور می‌کنم پایگاه‌های فروش اینترنتی کتاب، به انتخاب جمیع اعضا، در هر رشته بهترین کتاب‌ها را در قالب فهرست به مخاطبان معرفی کنند.

نبویان با اشاره به اینکه همیشه افرادی هستند که مسیر رشد پدیده به قبل و بعد از آنها تقسیم می‌شود، افزود: در ادبیات داستانی ایران محمدعلی جمال‌زاده چنین فردی است، جمال‌زاده افرادی مانند ما را به نوشتن قصه علاقه‌مند کرد.

وی با بیان اینکه نخستین منتقد خودتان، خودتان باشید چرا که بشر قابل پیشرفت و ترقی است، گفت: به ژانر خاصی علاقه ندارم و در حال نوشتن یک رمان هستم.

در این نشست نسخه صوتی قصه‌های امیرعلی رونمایی شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها