چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
شصتمین دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی در ایتالیا آغاز شد

به همت رایزنی فرهنگی شصتمین دوره آموزش زبان فارسی (سیزدهمین دوره برخط) از روز شنبه هجدهم فروردین ماه (۶ آوریل) با حضور رایزن فرهنگی ر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دوره‌های آموزش زبان فارسی که توسط نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی یران در رم برگزار می‌شود با سابقه درخشان خود توانسته است به یکی از معتبرترین دوره‌هایی تبدیل شود که توسط نهاد فرهنگی کشور در ایتالیا برگزار می‌شود. البته در طول دو سال اخیر برخی از موسسات و سمن‌های خصوصی با برگزاری دوره‌های آموزشی توانسته‌اند برخی از متقاضیان را به خود جلب کنند لیکن به رسمیت شناخته نشدن گواهی‌های صادره از این موسسات باعث شده که آن دسته از دانش آموزان و علاقمندانی که نیازمند صدور گواهی هستند به جمع دانش‌آموزان دوره‌های آموزشی رایزنی بپیوندند.

متاسفانه عدم دسترسی به کتب کمک آموزشی یکی از مشکلاتی است که این رایزنی درباره حل آن نیازمند همکاری و مساعدت بنیاد محترم سعدی است. بنیاد سعدی با ارسال کتب یا در اختیار گذاشتن فایل کتاب‌های کمک آموزشی می‌تواند کمک موثری در این خصوص به فارسی آموزان ایتالیایی کند.

عدم وجود بازار کار مناسب برای فارغ التحصیلان زبان فارسی، مشکلات اقتصادی ایتالیا برای حمایت و گسترش این دوره در دانشگاه‌های ایتالیا و جذب نیروی جوان جهت جایگزینی اساتید بازنشسته و شرایط سیاسی و تنش‌های باعث شده است که متاسفانه هر سال نرخ رشد این دوره در دانشگاه‌های ایتالیا سیر نزولی، طی کند.

در جلسه آغازین این دوره، رایزن فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی، ضمن تشکر از دانشجویان و تبریک فرا رسیدن سال نو به معرفی قرابت‌های فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا و آداب و رسوم نوروز پرداخت و در ادامه، به معرفی برخی از فعالیت‌های فرهنگی رایزنی به عنوان تنها نهاد به رسمیت شناخته شده فرهنگی ایران و آموزش زبان فارسی در ایتالیا معرفی کرد.

شصتمین دوره آموزش زبان فارسی نیز مانند دوره‌های قبلی در ده جلسه آموزشی، یک ساعت و نیم (مجموعاً ۱۵ ساعت برای هر سطح) مطابق استاندارهای آموزشی بنیاد سعدی برگزار می‌شود و در پایان، از فارسی‌آموزانی که ۸۰ درصد از ساعات آموزشی حضور داشته باشند، آزمون پایانی مهارت به عمل آمده و برای حائزین نمره قبولی، گواهینامه شرکت در دوره صادر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها