سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
آرامگاه مفاخر علمی و ادبی هرمزگان سرخ گون شد

هرمزگان - «دوگنبدان» در کوخرد آرامگاه مفاخر علمی و ادبی هرمزگان در حمایت از بیماران هموفیلی سرخ گون شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، به مناسبت روز جهانی هموفیلی دوگنبدان کوخرد بستک با نورپردازی سرخ گون شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ بابیان این مطلب گفت: ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین روز جهانی هموفیلی نام‌گذاری شده که همه ساله مردم دنیا به مناسبت گرامی‌داشت این روز ابنیه تاریخی خودر ا به رنگ قرمز در می‌آورند.

️ سپهر زارعی افزود: این برنامه برای آگاهی بخشی در مورد بیماری هموفیلی برای حمایت از این بیماران به مدت سه شب در دوگنبدان کوخرد برگزار می‌شود.

️وی اظهار کرد: دوگنبدان کوخرد بستک آرامگاه سه نفر از بزرگان و مشاهیر بستک و جهانگیریه است که این افراد در دوره خود به علم و فقه، حدیث و دانایی شهرت فراوان داشته‌اند.

به گزارش ایبنا، بنای دوگنبدان، آرامگاه سه تن از بزرگان و مشاهیر کوخرد «حاج شیخ عبدالرحمان بزرگ، قاضی حاج ملا اسماعیل، حاج ملا عبدالواحد» در نزدیکی دهستان کوخرد، در شهرستان بستک و غرب هرمزگان قرار دارد. این بنا ۲۷ بهمن ماه، سال ۱۳۸۲ با شماره ۱۰۹۲۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از نظر کارشناسان ساخت این بنای زیبا و دوست داشتنی در سال های ۱۱۴۹ تا ۱۱۵۱ هجری قمری ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها