سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
کارگاه شب‌های پروانه‌ای برگزار شد

اولین جلسه کارگاه شب‌های پروانه‌ای در خانه موزه ملک الشعرای بهار با حضور ناصر پروانی، اسماعیل باستانی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در آغاز این جلسه که شامگاه ۲۷ فروردین برگزار شد، پروانی قصیده‌ای از بهار خواند و سپس گفت: ملک‌الشعرای بهار آخرین قصیده سرای بزرگ زبان فارسی، سراینده ترانه مشهور مرغ سحر و قصیده دماوند در طول عمر نه چندان بلندش به شاعری بسنده نکرد. او در عین حال روزنامه نگار محقق ادبی وکیل مجلس و سیاست‌پیشه بود.

پروانی بخشی از جلسه را به صحبت در مورد ویژگی شعرهای ملک الشعرای بهار و قالب‌های شعر بهار اختصاص داد و و از آثار مثنوی و منظوم و تصنیفات وی مطالبی مطرح کرد. از جمله به بدیهه‌گویی و ترانه و انواع شعر سنتی و اشعار بهار به زبان محلی و سبک شناسی نظم و نثر بهار اشاره کرد. وی همچنین در زمینه اصول شعر، وزن و سیلاب‌های شعری مطالبی را مطرح کرد.

در ادامه، اسماعیل باستانی، شاعر و منتقد ادبی، اشعاری از شعرای مختلف را قرائت کرد و این جلسه با شعرخوانی دانشجویان ادامه پیدا کرد و پروانی و باستانی نظرات خود را در مورد شعرهای خوانده شده توسط دانشجویان بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها