دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
۸۸۹ اثر به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی ارسال شد

خراسان‌رضوی - دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی گفت: ۸۸۹ اثر به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی ارسال شد که ۱۸۵ اثر آن در قالب رمان و ۷۰۴ اثر نیز در قالب داستان کوتاه بودند.

حسین عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد از ارسال ۸۸۹ اثر به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی خبر داد و گفت: چهارمین جایزه داستان حماسی از شهریورماه سال گذشته و با برگزاری نشست خبری جشنواره، کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد و فراخوان آثار این جشنواره منتشر شد.‌

این داستان نویس افزود: در فراخوان اولیه مهلت ارسال آثار تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲ اعلام شد که به دلیل درخواست مکرر شرکت کنندگان و به ویژه شرکت کنندگان در بخش رمان، این مهلت تا پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۲ تمدید شد.‌

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی گفت: پس از پایان مرحله نخست داوری و بر اساس کیفیت آثار ارسالی، تعداد محدودتر از آثار در هر دو بخش رمان و داستان کوتاه به مرحله دوم راه خواهند یافت. مرحله دوم داوری هم از اوسط اردیبهشت ماه تا پایان اردیبهشت برگزار خواهد شد.

رشد ۱۵ درصدی آثار رسیده به دبیرخانه

عباس زاده خاطرنشان کرد: آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره در مجموع ۸۸۹ اثر بود که ۱۸۵ اثر آن در قالب رمان و ۷۰۴ اثر نیز در قالب داستان کوتاه بود. لازم به ذکر است که به لحاظ کمی، تعداد آثار ارسال شده نسبت به دوره گذشته با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده است. میزان شرکت کنندگان در این دوره از تنوع بیشتری نیز برخوردار بود و با توجه به برگزاری کارگاه های آموزشی داستان حماسی، افراد بیشتری در این زمینه آثاری تولید کرده و به دبیرخانه ارسال کردند.

وی افزود: با پایان گرفتن مهلت ارسال آثار، فرآیند ارزیابی و داوری این آثار نیز آغاز شده است. آثار در ۲ مرحله مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرد. در مرحله نخست، ۳ داور در هر بخش رمان و داستان کوتاه، کلیه آثار را مورد ارزیابی قرار می دهند و از جمع این آثار، تعداد محدودتری از آثار به مرحله دوم داوری راه پیدا می کند.

به گزارش ایبنا، چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در سه محور داستان‌های عمومی، حماسی تاریخی و حماسی بومی در دو قالب داستان کوتاه و رمان برگزار خواهد شد و در این رویداد، به پنج داستان کوتاه برگزیده هر کدام ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی و در بخش رمان به نفر نخست علاوه بر تندیس و دیپلم افتخار، جایزه نقدی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نفر دوم یک میلیارد ریال و نفر سوم ۵۰۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها