دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
«صبحانه با طعم کتاب» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: جلسه نقد کتاب همراه با «صبحانه با طعم کتاب» در بندرعباس برگزار شد.

نعیم اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برنامه جدید کتاب محور اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با عنوان «صبحانه با طعم کتاب» خبر داد و گفت: در نخستین نشست نقد کتاب «مردی که فسیل شد» و «ریاضی حتی در سوپ» همراه با صرف صبحانه در راستای طرح «صمیمانه با کتاب» در این اداره کل برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست بامدادی، کارشناسان پس از خواندن دو کتاب «مردی که فسیل شد» نوشته جمال الدین اکرمی و تصویرگری پروانه نعمتی از انتشارات کانون پرورش فکری و «ریاضی حتی در سوپ» نوشته خوان سبیا و تصویرگری پابلو پیسیک از انتشارات فاطمی این کتاب‌ها را نقد و بررسی کردند.

معاون فرهنگی کانون اضافه کرد: کارشناسان، کتاب «ریاضی حتی در سوپ» را به لحاظ تصویرگری، رنگ‌بندی، قطع، انتخاب موضوع و عنوان مناسب، ارزیابی کردند، اما در کنار برشمردن ویژگی‌های مثبت این کتاب، به نامشخص بودن گروه سنی مخاطبان کتاب، عدم رعایت سفیدخوانی، حجم بالای کتاب و صحافی نامناسب کتاب نیز اشاره کردند.

اسدی افزود: کارشناسان عقیده داشتند هر یک از موضوعات مطرح شده در کتاب به دلیل پیچیدگی و دشواری، قابلیت ارائه در قالب یک کتاب مستقل را دارد و این کتاب بیشتر در گروه دایره المعارف ها قرار می‌گیرد.

این کارشناس فرهنگی بیان کرد: کتاب «ریاضی حتی در سوپ» درباره ریاضی‌دانی به نام خوان است که خواهرزاده‌اش، مارکوس عقیده دارد ریاضی خسته‌کننده است. اما خوآن می‌خواهد به او نشان بدهد در هر کاری که می‌کنیم رد پایی از ریاضی وجود دارد و می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

اسدی همچنین گفت: کتاب دیگری که در این نشست بررسی شد «مردی که فسیل شد» بود. این کتاب نیز به لحاظ تصویرگری، رنگ‌بندی، قطع، انتخاب موضوع و عنوان، مناسب ارزیابی شد. به ویژه که یافته‌های ارائه شده و پرداختن به زندگی مشاهیر کمتر شناخته شده، به این کتاب جذابیت بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب به زندگی محسن تجربه کار می پردازد، یادآور شد: او از مجموعه دار فسیل ایران است که همه فسیل‌های خود را از محدوده استان کرمان کشف کرده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: «محسن تجربه کار» یکی از کسانی است که در پی کشف فسیل‌های مختلف روزهای بسیاری از زندگی خود را سر به کوه و بیابان می‌گذارد. تجربه کار، مسئول موزه دیرینه شناسی کرمان است که با تلاش فراوان توانسته مجموعه‌ای از فسیل‌ها را فراهم بیاورد.

به گزارش ایبنا، قرار است این نشست‌ها با هدف نقد و بررسی کتاب همراه با صرف صبحانه در راستای طرح «صمیمانه با کتاب»، به صورت مستمر هر هفته در اداره‌کل کانون پرورش فکری هرمزگان برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها