دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
مجوعه شعر نوجوان «روی ‌نوار میمک» در ایلام منتشر شد

ایلام- نشر قلاویزان مجموعه شعر نوجوان «روی ‌نوار میمک» را چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، مجموعه شعر نوجوان روی نوار میمک سروده اسلام انصاری‌فر، شاعر و روزنامه‌نگار ایلامی، توسط نشر قلاویزان و با حمایت واحد ادبیات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام در ۳۵ صفحه چاپ و منتشر شد.

این کتاب روایتی متفاوت از دلاوری‌های حماسه‌سازان ایل خِزِل در فتح میمک در دوران دفاع مقدس و در قالب ترکیبی چهارپاره و مثنوی سروده شده است.

«مِیمَک» نام بلندی‌هایی است در استان ایلام که در نقطه صفر مرزی ایران و عراق قرار دارد. منطقه کوهستانی میمک در بخش غربی استان ایلام واقع شده و ۱۵ کیلومتر درازا و حدود ۸ کیلومتر پهنا دارد. از کوه میمک تا عمق خاک عراق، دشت وسیعی گسترده است. این منطقه اولین بار اواخر شهریور ۱۳۵۹ مورد هجوم رژیم بعث عراق قرار گرفت و در ۱۹ دی ۱۳۵۹ توسط نیروهای مسلح و عشایر از ایل خزل در استان ایلام از اشغال عراق در آمد.

مجموعه شعر روی نوار میمک شانزدهمین اثر اسلام انصاری فر به شمار می رود. انصاری فر تلاش‌های خوبی در حوزه ادبیات دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان در قالب شعر و داستان داشته و آثاری در این راستا به چاپ رسانده است.

به گزارش ایبنا: اسلام انصاری‌فر، سال ۱۳۵۵ در روستای «میل‌علی‌جابر» شهرستان بدره به دنیا آمد و هم‌اکنون ساکن ایلام است. مجموعه اشعار «تو را می‌ریزد این باران»، «بمبی در سرم جا مانده است»، «نامه‌های ابری» و «کوچه‌های همیشه روشن» و … از او منتشر شده است. وی سال‌هاست با مطبوعات محلی و پایگاه‌های خبری به عنوان نویسنده و ویراستار همکاری می‌کند. از او کتاب‌های شعر کودک «حنایی مهربون»، «بربال شاپرک»، «بازی با آسمان»، «کبوتر سفید»، «مداد من یک سرباز است.»، «سربازی به نام بلوط»، «نارنج‌های تلخ» و مجموعه شعر نوجوان «خواب ماهی قرمز» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها