دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
افتتاح شعبه جدید شهر کتاب در ۵ شهر

مدیرعامل شهر کتاب از تاسیس و پنج کتابفروشی جدید در تهران، تربت‌جام، شیراز، قشم و یزد خبر داد.

مهدی فیروزان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به تعطیلی کتابفروشی شهید بهشتی که طی روزهای اخیر رخ داده است، عنوان کرد: تعطیلی این شعبه به دلیل افزایش بهای اجاره بود، البته طی سه سال اخیر، فرهنگستان اجاره‌بها را متناسب با افزایش نرخ و قیمت روز نگرفت و همکاری خیلی خوبی در تعیین اجاره‌بها داشت.

وی درباره امکان فعالیت مجدد شهر کتاب در محدوده خیابان شهید بهشتی، ادامه داد: قیمت املاک آن منطقه درخورتوجه است؛ مسئله اینجا است که کتاب در این تعادل، قدرت اقتصادی زیادی ندارد، البته طی یکی – دو روز اخیر، عده‌ای از علاقه‌مندان با شهر کتاب تماس گرفتند و درباره همکاری برای تاسیس شعبه جدید شهر کتاب اعلام آمادگی کردند.

فیروزان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر توسعه شعب شهر کتاب از طریق سرمایه‌گذاری مشترک (فرانچایز) انجام شده است، افزود: طی این سال‌ها ۷۰ کتابفروشی در تهران و شهرستان‌ها به این شیوه تاسیس شده است، البته باتوجه به تجربه جانمایی در تهران، در هر منطقه‌ای نمی‌توان کتابفروشی تاسیس کرد زیرا ممکن است محله اشباع شده باشد.

وی گفت: معتقدم که در مناطق جدید مثل ۲۲، جنوب شهر تهران یا شهرستان‌هایی که کتابفروشی ندارند باید مجوز تاسیس کتابفروشی داده شود.

کتابفروشی‌های جدید در راه است

فیروزان همچنین به آغاز فعالیت شهر کتاب زیبا در بلوار شهرزاد منطقه دروس تهران از اول فروردین‌ماه امسال اشاره و بیان کرد: این شعبه به‌صورت ویژه فعالیت خواهد داشت و بیشتر کارها و برنامه‌های آن رویدادمحور است.

وی در ادامه از تاسیس شهر کتاب تربت جام در استان خراسان رضوی خبر داد و افزود: این شعبه شهر کتاب از امروز به مدت سه ماه فعالیت آزمایشی خود را آغاز خواهد کرد.

فیروزان با بیان اینکه شهر کتاب شیراز نیز نیمه دوم امسال افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: تاسیس شهر کتاب یزد در بافت تاریخی این شهر نیز یکی دیگر از اقدامات سال جاری مجموعه است که اکنون در مرحله تجهیز کالا قرار دارد و به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی همچنین از مذاکره برای تاسیس شعبه شهر کتاب قشم خبر داد و گفت: رویکرد غالب شعبه قشم، تجاری است اما در رایزنی‌هایی که با مسئولان منطقه آزاد داشتیم قرار است در قالب این شهر کتاب، بُعد فرهنگی قشم نیز در کنار بُعد تجاری آن تقویت شود. زمین این مجموعه اکنون انتخاب شده، نقشه‌ها آماده شده و پیش‌بینی این است که نیمه دوم امسال به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها