شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
باورمندی معنوی یکی از مهمترین عوامل تعالی فرهنگی بشر است

کرمان- عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: یکی از مهمترین عوامل تعالی فرهنگی بشر باورمندی معنوی، بویژه ایمان به غیب است که همچون روحی است که در کالبد نظام سیاسی و نظام اقتصادی جوامع دمیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، مهدیه علوی‌فر روز شنبه در جلسه حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره با عنوان «مهندسی فرهنگی انتظار و ظهور از منظر امام خامنه‌ای» در سالن کنفرانس دانشکده حقوق و الهیات، افزود: از میان تمامی گزاره‌های دینی اعتقاد به امام حیِّ حاضر در مهندسی فرهنگی جوامع نقش بی‌بدیلی دارد؛ چرا که عامل پویایی و تحرک تمدن اسلامی است و منجر به حذف گزاره‌های غلط از فضای ذهنیت جامعه می‌شود و در مقابل موجب رواج گزاره‌های درست می‌گردد.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و الهیات تاکید کرد: امام خامنه‌ای سکاندار کشتی انتظار به منتظران حضرت مهدی موعود (عج) وصیه می‌نمایند در مهندسی فرهنگی انتظارباید با ایمانی متعهدانه و مسئولانه ازهر گونه دست روی دست گذاشتن و سکون پرهیز کنیم، چرا که وعده حتمی وارث زمین بودن صالحان هم انگیزه و هم جهت می‌دهد.

وی بیان کرد: لذا انتظار راستین ایشان ایجاب می‌کند که خود را به شکل هیئت و خُلقی که در دوران مورد انتظار آن خُلق، شکل و هیئت متوقع است نزدیک کنند.

به گفته‌ی وی، معرفت به عدل، توحید و عبودیت و پذیرش آن از ویژه‌ترین تکالیف است.

علومی‌فرد خاطرنشان کرد: در مهندسی ظهور منتظران باید زمینه را برای ظهور مهدی موعود (عج) آماده کنند و آن عبارت است از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است. اولین قدم برای حاکمیت اسلام و برای نزدیک شدن ملت‌های مسلمان به عهد ظهور مهدی موعود (عج)، به‌وسیله ملت ایران برداشته شده است؛ و آن ایجاد حاکمیت قرآن است.

وی اظهار داشت: سنت الهی بر ظهور دین اسلام بر تمام رقبا و مکاتب در زمان حضرت بقیه الله الاعظم است اما برای تحقق این قانون، سنت دیگر الهی این است که مسلمانان در مهندسی تحقق برنامه الهی برپرتو افکندن دین اسلام بر همه کفر و الحاد، دو تکلیف الهی را متحمل شوند، یک با استدلال حقانیت اسلام را برای جهانیان تبیین کنند و دو از طریق احیاء عدالت در اجتماعات، جهانیان را جذب دین حق کنند.

باورمندی معنوی یکی از مهمترین عوامل تعالی فرهنگی بشر است

علومی فر ادامه داد: هر زمان و مکانی مومنین پایبند به این تعهدات ایمانی باشند و ایمان را مزین به اعمال صالح کنند، خدا نیز قطعاً به وعده حاکمیت رساندن ایشان عمل خواهد کرد به شرط آنکه منتظران در مهندسی ظهور در راستای اهداف حکومت حضرت بقیه الله الاعظم حرکت کنند.

وی افزود: یعنی به سمت رفع محرومیت، آبادانی، برابری و مساوات، پیشرفت، امنیت حرکت کنند.

سپس اکرم باغخانی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه و دکتر حسن علیدادی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و الهیات به عنوان ناقدان کرسی علمی ترویجی «مهندسی فرهنگی انتظار و ظهور از منظر امام خامنه‌ای» را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش ایبنا، کرسی علمی مهندسی فرهنگی انتظار و ظهور از منظر امام خامنه‌ای به ریاست صدیقه نیک طبع عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و الهیات و با ارائه مهدیه علوی‌فر عضو هیات علمی دانشکده حقوق و الهیات برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها