دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کتابت دومین قرآن هنری پارچه‌ای نفیس کشور

خراسان‌رضوی - آیین رونمایی از کتابت دومین قرآن هنری پارچه‌ای نفیس کشور که در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ با خوشنویسی و تذهیب شاهین برجسته‌ثانی نگاشته شده، صبح دوشنبه در مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی شرق کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در ابتدای این رویداد که با نمایشگاه آثار قرآنی اسماعیل قوچانی نیز همراه بود، شاهین برجسته‌ثانی اظهار کرد: بنده این اثر را با کسب اجازه از استاد اسماعیل قوچانی، خوشنویس سرشناس خراسانی و با همان فرمول و موادی که ایشان در بزرگ‌ترین قرآن نفیس پارچه‌ای به کار برده بودند و ماندگاری بالایی داشت آغاز کردم که با لطف خدا و عنایت قرآن به خوبی پیش رفت.

کتابت دومین قرآن هنری پارچه‌ای نفیس کشور

این خوشنویس، ابعاد این اثر نفیس را ۹۰ در ۱۳۰ اعلام کرد و افزود: تقریباً سه جزء کار تمام شده و مزین به دو خط ثلث و نسخ است که ۱۱۴ نوع بسم الله دارد.

وی افزود: این قرآن نفیس پارچه‌ای، پارچه ماندگاری دارد که قابل شستشو است.‌

برجسته‌ثانی ادامه داد: ان‌شاءالله که بتوانم توفیق به پایان رساندن آن را داشته باشم برای اتمام این کار واقعاً نمی‌توانم زمان مشخص کنم اما امیدوارم در آینده‌ی نزدیک در همین مکان رونمایی شود.

در ادامه اسماعیل قوچانی، خوشنویس سرشناس خراسانی که طی هشت سال و با مشارکت بیش از ۱٠٠ نفر اولین و بزرگ‌ترین قرآن پارچه‌ای کشور را خوشنویسی کرده است، گفت: همواره دوست داشتم قرآنی بنویسم که نظیر آن نباشد. چند اثر را شروع کردم تا اینکه سال ۸۸ کاری را آغاز کردم و سال ۹۵ به اتمام رسید.

کتابت دومین قرآن هنری پارچه‌ای نفیس کشور

وی اظهار کرد: خیلی‌ها در ایامی که این کار را در دست داشتم به من می‌گفتند چرا باید قرآن را با ابعاد بزرگ بنویسیم؟ من گفتم من می‌خواهم اثری را بنویسم که از سراسر دنیا برای مشاهده آن بیایند.

این پیشکسوت خوشنویسی بیان کرد: الان هم این گونه شده است، از بسیاری از کشورها برای تماشای این اثر به منزل بنده می‌آیند.

قوچانی افزود: این اثر که توسط اقای برجسته‌ثانی نوشته شده کاری بسیار شایسته و قابل تحسین است و امیدوارم ایشان توفیق به پایان رساندن آن را داشته باشد.

کتابت دومین قرآن هنری پارچه‌ای نفیس کشور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها